مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

آشنایی با انواع رژلب👄

آشنایی با انواع رژلب👄

رژ لب‌ یکی از لوازم آرایشی پر مصرف در میان بانوان است که در انواع مدل‌های مختلف و رنگ‌های مختلف موجود است. انتخاب رژلب مناسب زیبایی چهره را دو چندان کرده و جلوه خاصی به آرایش صورت می‌بخشد. برای آشنایی با انواع رژلب👄 با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

رژ لب چیست؟

هر چیزی که به لب های شما رنگ زیبایی بدهد را می توان نوعی رژ لب دانست. هدف نهایی این محصول رنگ دادن، نرم کردن و دادن کمی درخشش به لب های شما است. امروزه از فرمول های متنوعی برای ساخت انواع رژ لب یا ماتیک استفاده می شود و هیچ محدودیتی در انتخاب خود نخواهید داشت.

برای مطالعه مقاله ” عجیب ترین روشهای زیبایی در طول تاریخ ” کلیک فرمایید.

آشنایی با انواع رژلب👄

  •  رژ لب های شفاف: رژ لب های شفاف پوشش دهی و رنگ خاصی ندارند فقط باعث میشوند لب ها شفاف و زیباتر شوند، این رژ لب ها برای دختر خانم ها و آرایش روزمره بسیار مناسب هستند. جلوگیری از خشکی لب یکی دیگر از ویژگی های رژ لب های شفاف است.
  • رژ لب های مات: رژ لب های مات امروزه محبوب ترین نوع رژ لب بین خانم ها هستند که کامل ترین پوشش دهی و بیشترین ماندگاری را دارند، رژ لب های مات طیف رنگی گسترده ای دارند و برای مجالس مناسب تر هستند و مخصوص خانم هایی است که رژلب های براق را دوست ندارند. درون این رژ لب ها مایعی وجود دارد که بعد از استفاده از آنها، به سرعت خشک می شود. البته نمونه های مرغوب این رژ لب ها مانع خشکی لب می شود و پوششی مخملی دارد.
  • رژ لب مدادی: همان طور که از نام آن ها پیداست، این رژ لب ها به شکل مداد در آمده اند که استفاده از آن ها را بسیار آسان می کند. رژلب های مدادی معمولا روغنی و چرب نیستند و ماندگاری بالایی دارند این نوع رژلب ها در صورتی که مدل پیچی نداشته باشند باید با مداد تراش های مخصوصی تراش شود.
  • رژ لب های ماژیکی: رژ لبهای ماژیکی معمولا بافت سبکی دارند، دارای ماندگاری بالایی بر روی لب ها هستند و اطراف لب پخش نمی شود. این نوع رژ لب آبرسانی به لب ندارد و برای افرادی که لبهای خشکی دارند مناسب نیست. استفاده از رژ ماژیکی قبل از استفاده از سایر رژ لب ها موجب افزایش دوام و ماندگاری رژ لب می گردد.
  • رژ لب های پالتی: این نوع رژ لبها بیشتر در آرایشگاهها استفاده می شود و میتوان با ترکیب رنگها، به بینهایت رنگ دست یافت. پالت های رژ لب معمولاً در بسته بندی هایی قرار می گیرند که بیش از یکرنگ رژلب در آن قرار دارد. این رژلب ها نرم و مرطوب و معمولاً به شکل گرد یا مربع هستند. اگرچه بیشتر این پالت های رژلب با اپلیکاتورعرضه می شوند، اما بیشتر خانم ها آن را با انگشتان خود می مالند زیرا بهتر و راحت تر است.
  • تینت لب: تینت لب تقریبا شبیه رژ لب های مات است و براق نیست، ماندگاری تینت لب فوق العاده است. تینت لب برای عروس خانم ها هم گزینه مناسبی است زیرا پوشش دهی و ماندگاری بالایی دارد (این نوع رژلب حداقل 8 ساعت ماندگاری دارد).
  • بالم لب یا نرم کننده لب: بالم لب نوعی پماد یا موم است که حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده است که برای آبرسانی، چرب نگهداشتن لب ها، محافظت از لب در برابر سرما، محافظت از عوامل مضر محیطی، پرکردن خطوط لب ها و به عنوان ترمیم کننده ترک لب ها استفاده می شود. بالم لب، بدون ایجاد خاصیت چسبندگی و سنگینی از خشکی، ترک خوردن و پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند.

آشنایی با انواع رژلب👄

  • رژ لب اکلیلی: این مدل رژ لب، درخشندگی خیلی بالایی دارد و آن هم به دلیل اکلیل موجود در آن است. اگر می خواهید در مراسم و جشن ها بی نظیر باشید توصیه ما به شما استفاده از این رژ لب است. البته اکلیل های به کار رفته در این رژها می تواند ریز یا درشت باشد.

برای مطالعه مقاله ” سایه بادیگاردی با شاین گذاری به سبک مستانه🤩” کلیک فرمایید.

  • رژ لب ساتنی: پوشش این رژ لب ها مات نیست ولی همانند رژ های اکلیلی هم براق نیستند. درخشش و شاین این رژ لب ها همانند مروارید بسیار ملایم و خوشایند است. رژ لب های ساتنی با اسم رژ لب مرواریدی یا رژ صدفی هم شناخته میشود.
  • رژ لب شبرنگ: رژ لب شبرنگ هم از آن دسته رژ لب های خاص و کمیابی هستند که طرفداران زیادی دارند. رژ لب شبرنگ یا رژ نئونی را استفاده کنید و حتی در فضاهای تاریک برق بزنید و جلوه کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =