شناخت انواع لوازم آرایشی, مقالات

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر بیک یکی از محصولات پرکاربرد در میکاپ است که برای پوشش دادن به پوست صورت استفاده می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد این محصول آرایشی با سالن زیبایی مستانه خسروی همراه باشید…

پودر بیک چیست؟

پودر بیک در حقیقت یک محصول آرایشی بوده که بعد از استفاده نیاز است برای مدتی روی پوست بماند تا جذب گردد. این محصولات از ذرات پودری و بسیار کوچکی درست شده‌اند که به سادگی روی پوست صورت قرار گرفته و چربی پوست را به خود جذب می‌نمایند.

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد پودر بیک

این پودر، روغن و چربی اضافه پوست را به خود جذب کرده و آرایش شما را مات و زیبا می‌کند. همچنین استفاده از پودر بیک، کمک می‌کند تا از جمع شدن کرم پودر و کانسیلر در چروک‌های صورت و دور چشم جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

در این بخش کاربرد پودر بیک برای نواحی مختلف صورت را بیان کرده‌ایم:

  1. خط خنده: استفاده از پودر بیک روی خط خنده و کنار لب‌ها، از ایجاد خط عمیق و ترک در این ناحیه پیشگیری خواهد کرد.
  2. زیر چشم و خط اخم: تقریباً همه خانم‌ها، خطوط ریز یا چین و چروک در زیر چشمشان دارند که با آرایش کردن بیشتر نمایان می‌شوند. می‌توانید با استفاده از پودر بیک، در این نواحی، کرم پودر و کانسیلر را خشک کنید تا با گذشت زمان، روی صورتتان خطوط ریز ایجاد نشود.
  3. تی زون: T زون به ناحیه تی صورت گفته می‌شود که شامل بینی و پیشانی است. اگر این قسمت از پوست چرب باشد، با استفاده از پودر بیک می‌توانید مانع از برق افتادن روی آن شوید.
  4. چانه: چانه هم یکی از قسمت‌هایی است که بعد از آرایش، به سرعت چرب و براق می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای مات کردن این ناحیه مقداری پودر بیک روی آن بزنید.
  5. پشت پلک: یکی از کاربردهای پودر بیک، زیرسازی آرایش چشم است. به این صورت که مقداری از آن را پشت پلک بزنید و سپس از سایه استفاده کنید. با این کار ماندگاری سایه شما بیشتر شده و رنگ آن نیز پشت پلکتان پخش نخواهد شد.
  6. برجسته کردن گونه: علاوه بر این، پودر بیک راهی برای برجسته کردن گونه‌هاست
  7. برای روشن تر کردن پوست: می‌توان با استفاده از پودر بیک، پوست را روشن کرد. اگر آرایشتان بیش از حد تیره شده است و می‌خواهید آن را کمی روشن‌تر کنید؛ با استفاده از براش آرایشی مقدار کمی از پودر بیک را روی کل صورتتان بزنید.

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزار مناسب بیک کردن

برای بیک کردن آرایش، می‌توانید از اسفنج مرطوب استفاده کنید تا پودر را روی نواحی مورد نظر قرار دهید. همچنین، می‌توانید از براش‌های آرایشی مانند براش کرم پودر استفاده کنید. برای پاک کردن پودر از روی صورت، می‌توانید از براش پرزی مانند براش بادبزنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

تفاوت پودر بیک با پودر فیکس

  1. تفاوت در رنگ پودر: تفاوت در رنگ مهم‎ترین تفاوت ظاهری پودر بیک با پودر فیکس محسوب می‎شود. پودر بیک رنگی سفید یا نخودی دارد؛ در حال که پودر فیکس بی‌رنگ است.
  2. تفاوت در جلوه آرایش: پودرهای فیکس جلوه براق به آرایش می‎دهند اما استفاده از پودرهای بیک موجب می‎شوند تا آرایش شما جلوه مات پیدا کند. تفاوت در جلوه آرایش، اصلی ترین تفاوت پودر بیک و پودر فیکس به حساب میاید. بنابراین باید از این دو متناسب با جلوه‎ براق یا ماتی که از آرایش می‎خواهید، استفاده کنید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =