مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای بزرگ لوازم آرایشی، محصولات مختلفی برای هر چه زیباتر شدن صورت تولید می‎‌شود تا اشکالات آن را بپوشاند. کانسیلر یکی از این محصولات است که کاربرد زیادی برای صاف‏ و یکدست‏‌کردن پوست دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی بیشتر در مورد کانسیلر بپردازیم.

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها به طور کلی برای پوشاندن عیب‌های روی پوست استفاده می‌شوند و واژه‌ی کانسیلر هم به معنای پنهان‌کننده است. شما با استفاده از این وسیله‌ی آرایشی می‌توانید صورت خود را یک‌دست کنید و پوستی صاف و بدون آکنه، جوش، تیرگی و… برای خودتان بسازید.

کانسیلرها نسبت به کرم فونداسیون، کرم پایه یا کرم پودر که آن هم برای پوشاندن پوست استفاده می‌شود غلیظ‌تر هستند و می‌توانند به‌خوبی عیب‌های پوست را زیر خود پنهان کنند. کرم پودر تا حدی کارآمد است، ولی برای رفع مشکلات بزرگ‌تر که زیادی به چشم می‌آیند باید از کانسیلر استفاده کنید. در حقیقت، اگر بخواهید با کرم پودرها مشکلات صورت را بپوشانید باید وقت بیشتری بگذارید و از حجم کرم بیشتری هم استفاده کنید، ولی کانسیلرها می‌توانند این کار را به‌آسانی و با مقدار کمتری انجام دهند.

برای مطالعه مقاله ” کرم پودر چیست ؟ ” کلیک فرمایید.

انواع کانسیلر

کانسیلر ها از نظر نوع و بافت به 5 دسته تقسیم می شوند:

  1. کانسیلر مایع: کانسیلر مایع، محبوب ترین نوع کانسیلر حساب می شود زیرا برای انواع مختلف پوست مناسب است. این نوع کانسیلر پوشش زیاد و ماندگاری طولانی دارد و برای پوشاندن جوش بسیار مناسب است.
  2. کانسیلر استیکی: این مدل کانسیلر جامد است که ضخامت بیشتری نسبت به کانسیلر مایع دارد، روی مناطق کوچک پوست و لکه ها بهتر عمل کرده، با پوست ترکیب می شود و پوشش و ماندگاری زیادی دارد.
  3. کانسیلر کرمی: این مدل کانسیلر مانند کانسیلر استیک پوشش زیادی دارد اما حتما باید با یک براش به پوست زده شود چون رنگدانه های زیاد و سنگینی دارد.
  4. کانسیلر مدادی: این مدل کانسیلر برای نقاط ریز صورت مثلا روی لکه ها، اطراف ابرو و مژه ها استفاده می شود.
  5. کانسیلر پودری: این مدل کانسیلر همانطور که از نامش پیداست حالت فشرده مانند پنکیک دارد که به راحتی روی پوست کشیده می شود.

برای مطالعه مقاله ” تفاوت پنکک و کرم پودر در چیست؟ ” کلیک فرمایید.

کاربرد رنگ های مختلف کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر در رنگ‌های مختلف وجود دارد:

  1. نارنجی: نارنجی یا قرمز، خنثی کننده تیرگی و کبودی پوست می باشد.
  2. سبز: سبز، برای از بین بردن قرمزی پوست استفاده می‌شود.
  3. نخودی: نخودی، برای لک‌های قهوه‌ای استفاده می‌شود.
  4. بنفش: بنفش، برای از بین بردن زردی پوست است.
  5. صورتی یا عسلی: برای پوست‌های رنگ پریده و بی‌حال مناسب است.
  6. زرد: کانسیلر زرد یکی از انواع کانسیلرهای رنگی است که برای پوشاندن سیاهی زیر چشم و لک های تیره کاربرد دارد.

3 کاربرد مهم کانسیلر

  1. پوشاندن جوش و لک: برای پوشش دهی جوش، لک و آکنه باید از کانسیلر های ضخیم و سرشار از رنگدانه استفاده کرد. این کانسیلر ها حاوی مواد ضد جوش هستند و به بهبود جوش نیز کمک می کنند.
  2. کانسیلر های روشن کننده: این کانسیلر ها اغلب برای زیر چشم استفاده می شوند که باید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست باشند. علاوه بر زیر چشم می‌توانید از این کانسیلر ها برای کانتور و برجسته سازی صورت نیز استفاده کنید.
  3. کانسیلر اصلاح رنگ: همانطور که پیش تر گفتیم کانسیلر رنگ های مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاصی نیز دارند.

چگونه باید کانسیلر مناسب خود را انتخاب کنید؟

هنگامی که قصد انتخاب یک کانسیلر را دارید باید آن را با توجه به نوع پوست و نیاز پوستی خود انتخاب کنید، این کار باعث تاثیرگذاری بیشتر کانسیلر بر روی پوست می‌شود.

  • ته رنگ پوست: یکی از عواملی که هنگام خرید کانسیلر باید به آن توجه کنید، ته رنگ پوستی است. ته‌رنگ‌های پوستی سرد معمولاً دارای تن صورتی یا آبی رنگ هستند و ته رنگ‌های گرم به رنگ‌های زرد یا زیتونی شباهت دارند. رنگ‌های خنثی نیز ترکیبی بین سرد و گرم هستند. باید کانسیلر خود را مطابق با ته رنگ پوستی خود انتخاب کنید تا بر روی چهره شما غیر طبیعی جلوه نکند و پوششی یک دست بر روی پوست داشته باشد.
  • حلقه‌های تیره: اگر برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم از کانسیلر استفاده می‌کنید، باید درجه کانسیلر دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد. زیرا در صورت همرنگ بودن با پوست، نمی‌تواند حلقه‌های تیره را به خوبی محو کند. اما از کانسیلر بیش از حد روشن استفاده نکنید؛ زیرا تضاد زیادی بین پوست و نقاط زیر چشم ایجاد می‌کند.
  • رفع قرمزی و لکه‌های پوستی: در صورتی که می‌خواهید لکه‌های پوستی و قرمزی پوست خود را محو کنید، از یک کانسیلر مطابق با رنگ پوست خود استفاده کنید. این کار نواحی قرمز و لکه‌های پوستی را به خوبی خنثی کرده و بافتی مات و یکدست بر روی پوست ایجاد می‌کند. البته کانسیلر رنگ سبز که پیش‌تر به آن اشاره کردیم نیز گزینه خوبی خواهد بود.
  • تصحیح رنگ: برخی چهره‌ها رنگ پوست یکنواختی ندارند و بخش‌هایی از چهره دارای رنگ متفاوتی با سایر نقاط پوست است. به همین دلیل باید برای یکنواخت کردن سطح چهره از اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال اصلاح کننده‌های سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست طراحی شده‌اند و اصلاح کننده‌های نارنجی یا هلویی برای لکه‌های تیره زیر چشم استفاده می‌شوند. پس از استفاده از اصلاح کننده رنگ پوست می‌توانید یک کانسیلر مطابق با رنگ پوست خود انتخاب کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =