مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

کرم پودر چیست ؟

کرم پودر چیست ؟

همه ما تمایل داریم پوستی صاف، شفاف و درخشان داشته باشیم. پوست صاف و روشن تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره دارد و باعث پوشیده شدن نواقصی از جمله چین و چروک، لکه و تیرگی زیر چشم می‌شود.

ممکن است پوست افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله کم خوابی، کار زیاد، فشار یا استرس دچار مشکل شود. در همه این موارد سلامت پوست در معرض تهدید قرار می‌گیرد و مراقبت کردن از آن الزامی است. بدون شک داشتن یک کرم پودر خوب می‌تواند نگرانی افراد را کاهش بدهد و نواقص پوست آن ها را بپوشاند.

کرم پودر یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایشی است، که انجام یک میکاپ کامل بدون کمک گرفتن از آن امکان‌پذیر نیست. ایجاد یک زیرسازی مناسب و یکنواخت برای انجام میکاپ به عهده کرم پودر است که به اصلاح عیوب پوست هم می‌پردازد. وظیفه اصلی کرم پودر به وجود آوردن میزانی از پوشانندگی است که با توجه به وضعیت پوست بتواند انواع لکه‌ها و عیوب پوستی را بپوشاند و در صورت لزوم به اصلاح رنگ پوست نیز بپردازد.

برای مطالعه مقاله “بهترین سالن پاکسازی پوست مشهد” کلیک فرمایید.

کاربرد کرم پودر

  1. کنترل چربی: کرم پودرهای آرایشی معمولا برای جذب چربی اضافی و رفع براقی سطح پوست فرموله می‌شوند. این کرم‌ها به مات شدن پوست کمک می‌کنند و به ویژه برای افراد دارای انواع پوست چرب یا مختلط، مفید هستند.
  2. تثبیت آرایش: کرم پودر به تثبیت آرایش در جای خود کمک می‌کند، زمان ماندگاری آرایش را طولانی‌تر می‌کند و چروک یا لکه شدن بافت آرایش را به حداقل می‌رسانند.
  3. ایجاد بافت یکدست: کرم‌ پودرها ظاهری صاف و یکدست به پوست می‌دهند. این کرم‌ها می‌توانند به محو شدن منافذ، خطوط ریز و عیوب پوستی کمک کرده و چهره‌ای صاف‌تر را ایجاد کنند.
  4. کاهش درخشش: اگر ظاهر مات را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید میزان درخشندگی پوست خود را در طول روز کاهش دهید، کرم پودرهای آرایشی بسیار مفید خواهند بود. این کرم‌ها ظاهری مخملی به پوست می‌دهند و سطوح براق بیش از حد پوست را کاهش می‌دهند. در نتیجه پوست طبیعی‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسد.
  5. ماندگاری: با استفاده از کرم پودر آرایشی، می‌توانید ماندگاری آرایش خود را افزایش دهید. کرم پودرها معمولا در برابر عواملی مانند رطوبت، گرما یا عرق مقاومت بالایی دارند. در نتیجه برای روزهای خاصی که تمایل دارید آرایش طولانی مدت داشته باشید، بسیار کاربردی خواهد بود.
  6. قابل استفاده در هر موقعیت: کرم پودرها قابلیت حمل آسانی دارند. شما مي‌توانید از این کرم‌ها برای تجدید آرایش، از بین بردن چربی اضافی یا احیای پوست صورت خود در طول روز استفاده کنید.
  7. پوشانندگی شفاف: برخی از کرم پودرهای آرایشی پوششی شفاف دارند و ظاهری طبیعی و سبک‌تر بر روی پوست ایجاد می‌کنند. این کرم‌ها می‌توانند رنگ پوست شما را بدون احساس سنگینی یا بی‌حسی یکنواخت کنند.
  8. محافظت در برابر آفتاب: برخی از پودرهای آرایشی حاوی موادی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند که با انعکاس یا جذب اشعه ماوراء بنفش، از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. اگرچه این کرم‌ پودرها به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل در برابر نور خورشید از پوست محافظ کنند، اما به عنوان یک مکمل روتین برای محافظت از پوست در برابر آفتاب گزینه مناسبی خواهند بود. در نظر داشته باشید که برخی از ضد آفتاب‌ها نیز خاصیت پوشانندگی دارند و به عنوان یک کرم پودر نیز عمل می‌کنند. از طرفی دیگر، برخی کرم پودرها نیز حاوی SPF هستند و علاوه بر کاربرد آرایشی، از پوست محافظت می‌کنند.
  9. تطبیق پذیری: کرم پودر کاربردهای متعددی نیز دارند. علاوه بر ایجاد فونداسیون، بسته به سایه و فرمولاسیون، می‌توان از آ‌ن‌ها برای کانتورینگ، برنزه کردن یا هایلایت نیز استفاده کرد.

برای مطالعه مقاله “تفاوت پنکک و کرم پودر در چیست؟” کلیک فرمایید.

کرم پودر چیست ؟

ویژگی های بهترین کرم پودر چیست ؟

این محصولات آرایشی با بیشترین میزان فروش در بین سایر انواع لوازم آرایشی، با کیفیت های مختلفی ساخته می شوند، در واقع هر محصول ویژگی به خصوصی دارد و تنها برخی از محصولات هستند که می توانند هر نیازی را پوشش دهند، اما نکته مهم تر این است که چه ویژگی ها و فاکتور هایی باعث دسته بندی آنها می شوند و ملاک هایی که تعیین می کنند که فلان کرم پودر با کیفیت است یا نه چیست ؟

  1. پوشش و کاور بالا و تمامی عیوب پوست و صورت شما را به کل بپوشاند.
  2. همانطور که اعمال می شود باقی بماند به عبارتی تغییر رنگ و یا شکل نداده و پوسته پوسته نیز نشود.
  3. رنگ طبیعی و بافتی مخملی و زیبا داشته باشد.
  4. یک کرم پودر خوب در کنار تمامی این موارد باید سبک باشد و احساس سنگینی برروی صورت به وجود نیاورد.
  5. در پایان باید بگوییم که مهم است که محصولی که انتخاب می کنید در کنار تمامی ویژگی های بالا با نوع پوست شما سازگار باشد و همچنین ضد حساسیت نیز باشد.

با وجود اینکه ویژگی های دیگر بسیار زیادی وجود دارند که فاکتور هایی برای دسته بندی کرم پودر ها به حساب می آیند و بهترین بودن یا نبودن آنها را تعیین می کنند، اما باید بگوییم که موارد بالا مهمترین آنها می باشند و لحاظ کردن آنها در خرید هایتان می تواند بسیار بسیار مهم باشد.

انواع مختلف کرم پودر

طیف وسیعی از انواع کرم پودرها وجود دارند که از لحاظ بافت، میزان پوشانندگی و ماندگاری با هم تفاوت دارند. از آنجایی که هر کدام از اینها با هم فرق می کنند، کاملاً ضروری است که تفاوت آن ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را با توجه به نوع پوست و رنگ آن داشته باشیم. بسته به نوع پوست و میزان پوشانندگی مورد انتظار، هر شخص باید پایه آرایش مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین کیفیت کرم پودر نیز نقش عمده ای ایفا می کند. نباید محصولی را انتخاب کنید که اکسید شده و در انتهای روز صورتی کیکی و ترک خورده داشته باشید. در ادامه انواع کرم پودر را براساس فرمول ساخت، میزان پوشش و همچنین نوع جلوه نهایی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید مناسب ترین نوع آن را برای پوست خود انتخاب کنید.

  1. کرم پودر استیکی: کرم پودر استیکی به صورت جامد و ماتیکی است پس دانه های رنگی بیشتر و پوشانندگی بهتری دارد. اگر کرم پودر مایع را نمی پسندید و می خواهید پوستتان را به خوبی پوشش دهید، کرم پودر استیکی ایده آل شماست. زنان پرمشغله از سهولت، قابلیت حمل و اثربخشی این محصول بهره می برند. می توانید این کرم پودر را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید و با براش یا اسفنج آن را یکدست کنید. کرم پودر استیکی، به دلیل خشک بودن، برای پوست های معمولی و چرب عالی است. با این حال، ممکن است روی پوست های خیلی خشک بماسد و ظاهر آن را ناخوشایند کند.
  2. کرم پودر مایع: این کرم، پوستتان را به طرز شگفت انگیزی یکدست می کند. تقریباً برای هر نوع پوستی می توانید از این کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر مایع را می توانید با براش یا اسفنج به کار ببرید و آن را به راحتی روی پوست خود پخش کنید. این نوع کرم پودر از نظر قوام، زمان ماندگاری و میزان آبرسانی انواع متفاوتی دارد. بنابراین، در این دسته انتخاب شما گسترده تر است.
  3. کرم پودر، پودری: کرم پودر، پودری کمترین شباهت را به کرم پودرهای دیگر دارد. افزون بر این، ماندگاری آن نسبت به سایر انواع کرم پودر، کمتر است. از آنجا که پوست شما به طور مداوم در طول روز چربی تولید می کند، لازم است که کرم پودر را تجدید کنید. بنابراین، اگرچه این نوع محصولات گزینه ی مناسبی برای مات کردن درخشش پوست چرب هستند ولی ماندگاری بسیاری کمی دارند. همچنین، از آنجا که کرم پودر، پودری خطوط ریز و نواحی خشک تر پوست را برجسته می کند، افرادی که پوستشان خشک است یا چین و چروک دارد، کمتر مایلند از آن استفاده کنند.
  4. کرم پودر کرمی: آبرسانی این نوع کرم پودر بیشتر از انواع دیگر است. اگر می خواهید لکه های خشک روی پوستتان، جلب توجه نکنند و کرم پودر به طور کامل روی پوستتان بنشیند، فرمولاسیون کرمی مطلوب ترین انتخاب است. این نوع کرم پودر به صورت پمپی، تیوبی و فشرده در بازار موجود است. مانند کرم پودر مایع، کرم پودر کرمی را با استفاده از براش یا اسفنج مخصوص به کار ببرید. کرم پودرهای کرمی از نظر قوام، نمای نهایی، زمان ماندگاری و غیره متفاوتند. در این میان خیلی مهم است که به طور کامل تحقیق کنید تا بهترین محصول را برای خود بیابید.

کرم پودر چیست ؟

انواع کرم پودر براساس میزان پوشش دهی

انتخاب انواع کرم پودر با پوشش دهی کم، متوسط و یا زیاد بستگی به آرایش نهایی مورد نظر و شرایط پوستی دارد که شما می خواهید آن را بپوشانید. میزان پوشش دهی یک کرم پودر بستگی به میزان رنگ دانه هایی دارد که در آن استفاده شده است. هرچند تشخیص تفاوت های هر کدام از انواع پوشش کرم پودر ساده به نظر می رسد، اما دانستن جزییات هر کدام از آن ها کمک می کند که بهترین نوع آن را برای پوست خود انتخاب کنید. در یک تعریف ساده، پوشش زیاد به این معنی است که کرم پودر تمام عیوب روی پوست را به طور کامل می پوشاند و پوشش کم به این معنی است که لکه های پوستی پس از آرایش مشخص خواهند بود. در ادامه مشخصات سه نوع پوشش مختلفی که توسط انواع مختلف کرم پودر ایجاد می شوند، ذکر شده است.

  1.  پوشش دهی کم (Sheer coverage): کرم پودر با پوشش دهی کم بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند رنگ طبیعی پوستشان را حفظ کنند. این نوع کرم پودر با ظرافت، پوست صورت را یکدست می کند بدون اینکه به طور کامل آن را بپوشاند. کرم پودرهای با پوشش کم یک لایه حداقلی روی پوست ایجاد می کنند به گونه ای که لک ها و کک مک صورت مشخص بوده و منافذ پوستی مسدود نخواهند شد. این نوع مخصوص کسانی است که احتمالا حسی که آرایش روی صورتشان ایجاد می کنند را دوست ندارند. انواع کرم پودرهای با پوشش کم معمولاً حاوی 10 تا 18 درصد رنگدانه هستند. معمولا BB و CC کرم ها جزو این دسته بندی می باشند.
  2. پوشش دهی متوسط (Medium coverage): کرم پودر با پوشش متوسط یک پوست یکدست و صاف ایجاد می کند، اما در عین حال جلوه طبیعی پوست حفظ می گردد. این نوع از کرم پودرها معمولاً بیشترین طرفدار را دارند زیرا دارای تطبیق پذیری بیشتری می باشند؛ به این معنی که با توجه به میزان پخش آن بر روی صورت شما می توانید پوششی کم تا زیاد ایجاد کنید. با اعمال یک لایه از آن، لک های صورت تا حدودی قابل دیدن هستند اما با اعمال لایه بعدی می توانید به طور کامل آن ها را بپوشانید. همچنین می توانید با مخلوط کردن یک مرطوب کننده با یک کرم پودر پوشش متوسط آن را سبک تر کرده و پوششی طبیعی تر روی پوست ایجاد کنید. انواع کرم پودر های با پوشش متوسط معمولاً حاوی 18 تا 23 درصد رنگدانه هستند.
  3. پوشش دهی زیاد (Full coverage): برای اینکه پوست صورتتان به طور کامل یکدست و صاف به نظر برسد، کرم پودرهای با پوشش دهی زیاد تنها راه حل هستند. این نوع کرم پودر به طور کامل تمام عیوب و لک های صورت را می پوشاند. همانند کرم پودرهای با پوشش متوسط این نوع نیز قابلیت تطبیق دارند، یعنی شما می توانید با میزان استفاده بیشتر پوششی زیادتر ایجاد کنید و یا اینکه با مخلوط کردن آن با مرطوب کننده، میزان پوشش دهی آن را کم کنید. استفاده از این نوع محصول سخت تر بوده و نیاز به مهارت بیشتری دارد، زیرا اشتباه در اعمال آن مشخص تر از انواع دیگر خواهد بود. اما اگر پوستی دارید که دارای عیوب و یا لک های زیاد است، بهتر است که وقت خود را صرف بالابردن مهارت خود کنید چون نتیجه ای که حاصل می شود ارزش وقت گذاشته شده را دارد. این نوع از کرم پودر برای کسانی که ترجیح می دهند پوستشان کامل پوشیده شود، و نیز کسانی که می خواهند جلوی دوربین فیلمبرداری بروند و یا اینکه عکس بگیرند کاملاً مناسب است. به کمک این نوع از پوشش شما حتی می توانید تاتوهای خود را بپوشانید. استفاده از این نوع کرم پودر کاملاً بستگی به سلیقه شما و یا مراسمی دارد که می خواهید در آن شرکت کنید. این نوع کرم پودرها معمولاً حاوی تا 35 درصد رنگدانه هستند. انواع دیگری از این نوع محصول وجود دارند که حاوی تا 50 درصد رنگدانه هستند که کاربردی حرفه ای نظیر استفاده برای گریم دارند.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =