مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

تینت لب و‌ گونه چیست؟ و کاربردهای آن

تینت لب و‌ گونه چیست؟ و کاربردهای آن

تینت لب و گونه و ابزارهای آرایشی چند منظوره همیشه جزو محبوب ترین ها و اولین انتخاب خانم ها هستند. به این دلیل که کیف لوازم آرایش آنها خلوت تر و روند میکاپ سریع ترمی شود.

انواع تینت لب نیز جزو این دسته از لوازم آرایشی هستند. این محصولات برای رنگ دهی به لب ها به عنوان رژلب و رنگ دهی به گونه ها به عنوان رژگونه هستند.

تینت لب با داشتن ساختار گیاهی برعکس رژلب ها یک محصول بدون سرب به شمار میرود و از خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری میکند.

یکی دیگر از مزیت های این محصول، ایجاد رنگ بخشی طبیعی بوده که در سبک های، روزانه و سبک، دخترانه، نچرال و طبیعی بسیار محبوب است.

تینت لب و گونه یک ابزار آرایشی جهت رنگ دهی طبیعی، دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی است.

در این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی به بررسی بیشتر در مورد این محصول پرطرفدار خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از تینت لب و گونه

  1.  عدم وجود سرب: یکی از اصلی و مهم ترین ترین تفاوت های رژ لب با تینت لب، وجود سرب در ترکیبات آنهاست. تقریبا همه رژلب ها درصدی سرب را دارند به این دلیل است که لب ها خشک شده و ترک برمی‌دارند. اما مواد تشکیل دهنده تینت لب عاری از هرگونه سرب و مواد شیمایی است. بافت تینت بسیار سبک بوده به نحوی که پس از استفاده روی لب های خود هیچ احساس سنگینی و یا چسبندگی نخواهید داشت.
  2. آبرسانی و مرطوب‌ سازی: تینت ها به دلیل داشتن ویتامین فراوان در ترکیباتشان به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی عمل میکنند. مواد تشکیل دهنده این محصول می‌تواند ساعات طولانی لب‌ها و گونه های شما را چرب نگه داشته و علاوه بر اینکه از خشک شدن آن جلوگیری میکند، حس شادابی و تازگی را نیز به لب‌ و گونه های شما میبخشد.
  3. ماندگاری بالا: دوام و ماندگاری بالا از دیگر فرق های رژ لب با تینت لب است. این محصولات قادرند مدت زمان طولانی بر روی لب و گونه ها باقی بمانند و رنگ خود را حفظ کنند.
  4. دادن جلوه‌ای طبیعی به لب‌ و گونه ها: به دلیل وجود پیگمنت‌های مخملی در این محصول، لب ها و گونه ها نرم‌ تر شده و بافت طبیعی خود را حفظ می‌کنند. به گونه‌ای که شاید هر بیننده‌ای تصور کند که رنگ طبیعی لب و گونه شما بدین صورت است.
  5. ثبات و عدم پخش رنگ: هرچه تینت را بیشتر و پررنگ تر بزنید، کمتر نگران به جای ماندن رد آن روی لیوان خواهید بود. برعکس رژلب، رنگ تینت ها هرگز در اثر خوردن، نوشیدن و یا ماسک زدن اطراف لب پخش نمیشود.
  6. بسته بندی متفاوت و جذاب: تولیدکنندگان این محصول آرایشی با خلاقیت بیشتر در بسته بندی سعی در جذب مخاطب داشته اند. فاصله گرفتن از مدل های تکراری رژلب و طراحی بسته بندی هایی به شکل قلب، بستنی، لاک و شکلات ترفندی بود که باعث سریع تر شناخته شدن این محصول شد. قطعا یکی از دلایل محبوبیت سریع این محصولات، داشتن این بسته بندی های جذاب دخترانه بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع رژلب👄

تینت لب و‌ گونه چیست؟ و کاربردهای آن

نحوه استفاده صحیح از تینت لب و گونه

تینت لب

  1. پاکسازی و آماده سازی لب: قبل از استفاده از تینت لب، لب‌های خود را به طور کامل پاکسازی کنید و آن‌ها آماده‌ نمایید. برای این کار می‌توانید از بالم لب مرطوب کننده استفاده فرمایید.
  2. اعمال تینت لب: اکثر تینت لب‌ها با اپلیکاتور یا برسی که به همراه محصول عرضه می‌شود، استفاده می‌شوند. برس را در رنگ تینت لب غوطه ور کنید و سپس به آرامی آن را بر روی لب‌هایتان بکشید. برای اعمال تینت بر روی لب‌ها، خوب است از وسط لب‌ها شروع کنید و به سمت مرز لب‌ها بیایید.
  3. صبر کنید تا جذب شود: بعد از اعمال تینت لب، صبر کنید تا رنگ به طور کامل در لب‌ها جذب شود. برخی از تینت لب‌ها نیاز به چند دقیقه صبر دارند تا رنگدانه‌هاشان کاملا به لب‌ها بچسبند و ماندگاری رنگ را تضمین کنند.
  4. تنظیم رنگ: اگر می‌خواهید رنگ را تنظیم کنید، می‌توانید لایه‌های بیشتری از تینت لب روی لب‌ها اعمال کنید. با افزودن لایه‌های بیشتر، رنگ برجسته‌تر و قوی‌تری را به دست خواهید آورد. اما توجه داشته باشید که هر لایه جدیدی که اعمال می‌کنید، باعث می‌شود رنگ ماندگاری بیشتری را بر روی لب‌ها داشته باشید.تینت لب و‌ گونه چیست؟ و کاربردهای آن

تینت گونه

  1. قبل از استفاده از تینت گونه، برای خانم‌ها مهم است که صورت خود را بشویید تا از شر هرگونه آلودگی یا کثیفی خلاص شود.
  2. پس از شستشو و آبکشی، باید از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.
  3. سپس در صورت تمایل، فونداسیون معمولی خود را اعمال می‌کنید و سپس می‌توانید به استفاده از تینت گونه بپردازد.
  4. برای برافروختگی گونه‌ها و ظاهری طبیعی، چند قطره تینت لب را روی گونه‌ها و مرکز بینی بمالید.
  5. محصول را به سرعت با یک برس یا حتی انگشتان خود به صورت اریب پخش کنید.

بیشتر بخوانید: رژگونه چیست؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =