مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

بیوتی بلندر (Beauty Blender) یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی در دنیای میکاپ است. این اسفنج جای خاصی در لوازم آرایشی هر میکاپ آرتیست دارد و می تواند به خوبی کرم پودرتان را یکدست کند. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی با این وسیله پرکاربرد آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین میکاپ آرتیست مشهد

بیوتی بلندر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بیوتی بلندر (Beauty Blender) یا اسپانچ یا اسفنج آرایشی یکی از ابزارهایی است که برای اعمال مواد آرایشی بر روی پوست به کار می رود. این اسفنج ها با مواد مرغوبی ساخته می شوند تا در تماس با پوست باعث بروز حساسیت نشده و به آن آسیب نرسانند. علاوه بر این در شکل ها و رنگ های مختلفی طراحی می شوند و هر یک کاربردهای متعددی دارند. به طوری که حتی یک نوع از آن ها برای اعمال محصولات مراقبت از پوست طراحی شده اند.

بیشترین کاربرد این محصول در اعمال محصولات آرایشی با بافت کرمی مانند کرم پودر و کانسیلر و همچنین محصولات دارای بافت پودری مانند پودر فیکس بر روی پوست است. طراحی ظاهری این بلندرها به گونه ای است که تمام قسمت های صورت حتی نواحی دور از دسترس مانند گوشه بینی را نیز پوشش دهد. از این رو سبب می شود تا مواد آرایشی به طور یکدست روی صورت پخش شوند. در نتیجه پوشش و ظاهری زیبا و کاملا صاف و طبیعی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: کرم پودر چیست ؟

آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

آیا بیوتی بلندر برای سایر محصولات آرایشی کاربرد دارد؟

بله، می‌توانید از بیوتی بلندر برای بسیاری از محصولات آرایشی استفاده کنید، از جمله فوندانت، کانسیلر، رژ لب هایلایتر و کانتور.

اما باید توجه داشته باشید که برای حفظ بهداشت بیوتی بلندر، بهتر است هر نوع محصول را با یک بیوتی بلندر جداگانه استفاده کنید. برای مثال، اگر از یک بیوتی بلندر برای فوندانت استفاده کرده اید، بهتر است آن را تمیز کرده و پس از خشک شدن آن، از آن برای محصولی دیگر استفاده نکنید.

همچنین، برای بهبود عملکرد بیوتی بلندر، می‌توانید آن را با یک اسپری آب قبل از استفاده مرطوب کنید. این کار می‌تواند باعث توزیع بهتر محصول و ایجاد پوششی با کیفیت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع رژلب👄

کاربرد انواع بیوتی بلندر

شایان ذکر است بیوتی‌بلندرها انواع مختلف و گوناگونی دارند و در طرح و رنگ‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. همچنین باید گفت این تنوع طرح و رنگ تنها جهت زیبایی محصول نیست. بلکه کاربرد بیوتی بلندر با توجه به اندازه و شکل خود بسیار متغیر است و برای استفاده در تکنیک‌های گوناگون آرایشی ساخته و تولید شده است.

آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

  1. بیوتی بلندر Original یا صورتی: بیوتی بلندرهایی که به رنگ صورتی هستند، اولین نوع از این محصولات بودند که در سال ۲۰۰۲ توسط یکی از آرایشگران معروف هالیوودی طراحی شدند، به همین دلیل به عنوان بیوتی بلندر اصلی نیز شناخته می‌شوند. این نوع پد آرایشی شکلی تخم مرغی دارد و بسیار پر طرفدار و کاربردی می‌باشد. از آنجا که قسمت گرد و پهن آن جهت پخش و بلند کردن کرم پودر مناسب است و نقاط تیز و باریک آن برای نقاطی مانند کنار چشم، لب و بینی کاربرد دارد، جهت انجام انواع آرایش مناسب خواهد بود.
  2. بیوتی بلندر Pro یا سیاه: این نوع بیوتی بلندر که بیشتر با رنگ سیاهی که دارد شناخته می‌شود، ابزاری برای آرایشگران و حرفه‌ای‌ها است. چرا که بافت زبر آن‌ها به آرایشگران کمک می‌کند، کانسیلر ، برنزر و… را قوی‌تر به پوست بمالند. همچنین دلیل دیگر رنگ سیاه آن‌ها، به منظور تسهیل استفاده از محصولات تیره‌تر در نظر گرفته شده‌است.
  3. بیوتی بلندر Blusher یا خاکستری: این بیوتی بلندر با رنگ خاکستری و سرد خود، در مشخص شدن تناژ رنگ لوازم آرایشی و داشتن یک میکاپ بهتر، کمک می‌کند. همچنین با توجه به شکل و سایزی که دارد، مخصوص برای زدن رژگونه و برانزر طراحی شده‌است. چرا که فرم آن کاملا مناسب جهت استفاده بر روی استخوان گونه‌ها می‌باشد.
  4. بیوتی بلندر Pure یا سفید: این اسفنج آرایشی یکی از انواع بیوتی بلندر است که به صورت اختصاصی برای افراد با پوست‌های حساس طراحی شده‌ است. چرا که بیوتی بلندر پیور، برای استفاده ملایم از محصولاتی بر پایه آب و روغن روی پوست است و از گلوله شدن آن‌ها روی صورت جلوگیری می‌کند.
  5. بیوتی بلندر Micro Mini یا سبز: بیوتی بلندرهای میکرو نسخه مینیاتوری و کوچکی از بیوتی بلندرهای اصلی هستند که اندازه آن‌ها تقریبا یک چهارم نوع اصلی این محصولات است. از اسفنج آرایشی میکرو که عموماً به رنگ سبز می‌باشد، برای آرایش نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است مانند گوشه‌ چشم‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: برنزر چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با بیوتی بلندر و کاربردهای آن

روش تمیز کردن بیوتی بلندر

در حالی که انبوهی از شوینده‌ها به طور خاص برای تمیز کردن بلندرها و اسفنج‌های آرایشی در بازار موجود هستند، استفاده از شوینده ملایمی مثل شامپو بچه با آب ولرم می‌تواند معجزه کند. شما همچنین می‌توانید از صابون و شوینده‌های ملایم دیگر نیز استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی حاوی محلول سفید کننده، استون، الکل، مواد شیمیایی سمی و … برای شستشوی بلندرها استفاده نکنید. این شوینده‌ها بافت و ساختار بلندر را از بین می‌برند و طول عمر آنها را کاهش می‌دهند. همچنین روی پوستتان اثر می‌گذارند و باعث خشکی، التهاب و حساسیت پوستی می‌شوند.

  1. ابتدا ظرف تمیزی را انتخاب کنید و آن را از آب ولرم پر نمایید. سپس شوینده انتخابی خود را به مقدار کافی در آب بریزید و آن را هم بزنید تا کف کند.
  2. بلندرهای خود را داخل ظرف بگذارید و اجازه دهید تا حداقل 45 دقیقه در محلول شوینده بمانند.
  3. دستکش بپوشید و بیوتی بلندرها را چندبار در ظرف حاوی شوینده با دستانتان فشار دهید تا آب جذب شده آنها کاملا خالی شود.
  4. سپس مقداری از شوینده را کف دست خود بمالید و بلندر را به آرامی در آن بچرخانید تا کف کند. این کار تمام آلودگی‌های به جا مانده در اسفنج را از بین می‌برد.
  5. هنگامی که شوینده را به همه قسمت‌های اسفنج ماساژ دادید، آن را به طور کامل زیر آب ولرم بشویید و مرتبا فشار دهید تا تمام آلودگی‌ها و محصولات آرایشی به جا مانده در آن خارج شود و دیگر کف و صابونی باقی نماند.
  6. بلندر را روی حوله تمیزی قرار دهید و صبر کنید تا در هوای آزاد خشک شود.
  7. توصیه می‌شود بلندر را در کیف یا کیس مخصوص جداگانه‌ی قرار دهید تا مدت طولانی‌تری تمیز بماند و آلودگی‌های محیطی را به خود جذب نکند.
  8. برای محافظت از پوست و محصولات آرایشی گران قیمت‌تان، توصیه می‌شود هفته‌ای یک تا دو بار بلندرهای‌تان را بشویید. همچنین سعی کنید هر سه ماه یکبار بیوتی بلندر خود را تعویض و یک نمونه جدید جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =