مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

برنزر چیست و چه کاربردی دارد؟

برنزر چیست و چه کاربردی دارد؟

برنزر یکی از اقسام محصولات آرایشی به شمار می‌رود. این محصول می‌تواند اشکال، ترکیبات و رنگ‌های مختلف داشته باشد. همانگونه که از نامش پیداست وقتی آن را استفاده کنیم برحسب میزان پیگمنتی که دارد پوست را تیره و برنز می‌کند و برای برنزه کردن پوست به طور موقت استفاده می‌شود.

برنزر احساس گرمی را به بیننده انتقال می‌دهد، چراکه وقتی از آن استفاده می‌کنیم مانند این است که مدتی جلوی آفتاب قرار گرفته باشیم. ضمناً برنزر می‌تواند برحسب مدل و درجه سبب افزایش درخشندگی پوست نیز بشود. پس بدون اینکه جلو نور آفتاب قرار بگیریم پوستمان را می‌توانیم با برنزر تیره کنیم.

در ادامه این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی همراه ما باشید تا به بررسی بیشتر در مورد این محصول آرایشی پرطرفدار بپردازیم.

کاربرد برنزر

برنزر یک محصول آرایشی با قابلیت استفاده آسان است که بدون اشعه های مضر فرابنفش به پوست شما ظاهری درخشان می بخشد همچنین برنزر می تواند به عنوان یک رژگونه و یک ابزار کانتورینگ کلی برای مشخص کردن استخوان گونه، بینی، ابرو یا هر ویژگی صورت دیگری که می خواهید بر آن تاکید کنید استفاده شود هنگامی که برنزر به درستی استفاده شود باعث جذاب شدن آرایش شما می گردد.

بیشتر بخوانید: رژگونه چیست؟

از جمله مزایای استفاده از برنزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پوست شما را با درخشندگی طبیعی تقویت می کند.
  2. با هر نوع پوستی می توانید از آن استفاده کنید.
  3. به محو شدن سیاهی زیر چشم کمک می کند.
  4. به مشخص کردن برخی ویژگی های خاص صورت کمک می کند.

برنزر چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع برنزر

بر اساس نوع پوستی که دارید، می ‌توانید برنزری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

  1. پودری: برنزر پودری نوع کلاسیک برنزر است. تقریباً برای همه انواع پوست خوب است، اما بیشتر برای پوست‌ های چرب مناسب است. مقدار کمی از پودر را بوسیله براش برداشته و روی صورت خود بمالید و آرام آرام به رنگ مورد نظر خود برسید.
  2. کرمی: این برنزرها درخشش لطیف ‌تری به پوست شما می‌دهند و برای پوست‌ های خشک مناسب ‌تر هستند. درست مانند رژ گونه، کرم برنزر را می ‌توانید با انگشتان دست خود (یا با براش) به پوست خود بمالید. این نوع برنزر ماندگاری بیشتری دارد.
  3. مایع: برنزهای مایع تقریباً شبیه به برنزرهای کرمی هستند، با این تفاوت که غلظت آن‌ ها کمتر است. نکته مهم در مورد آن‌ ها این است که می ‌توانند به طور یکنواخت با رنگ پایه پوست شما مخلوط شوند، اما زحمت آن کمی بیشتر است.

هنگام استفاده از برنزر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. یکی از اشتباهات مبتدی‌ها در استفاده از برنزر، استفاده بيش از حد آن است. پس مراقب باشيد در اين كار افراط نكنيد.
  2. اگر از برنزر براق استفاده مي‌كنيد، برق طبيعي صورتتان در نور را مد نظر قرار دهيد. اين خصوصاً در مورد پوست‌های چرب صادق است، زيرا پوست چرب خود به خود براق به نظر می رسد و برنزر براق آن را براق‌ تر می ‌كند كه ممكن است جلوه خوبی نداشته باشد.
  3. برنزر براق را بيشتر برای آرايش شب استفاده كنيد.
  4. برای اعمال برنزر‌های پودری از قلم موی آرايشی و ترجيحاً قلم موی زاويه دار (مخصوصاً براي صورت‌های كوچكتر) استفاده كنيد.
  5. براي استفاده از برنزر‌های كرمی از اسفنج آرايشی يا انگشتان دست و برای اعمال برنزر‌های مايع از انگشتان خود استفاده كنيد.
  6. قبل از استفاده، يك ضربه به قلم مويی آغشته به پودر برنزر بزنيد تا اضافی آن بريزد.
  7. اسفنج را تنها يك بار و به صورت ضربه‌ای روی پوست صورت بزنيد.
  8. برنزر‌های مايع خيلی سريع خشك می‌شوند پس موقع پخش كردن آن بايد خيلی سريع عمل كنيد.
  9. حتماً در نهايت صورت خود را در روشنايی طبيعی بررسی كنيد! اگر خيلی تيره به نظر می‌رسد، يا خيلی زياد صورت خود را برنزه كرده‌ايد، با يك برس آرايشی تميز اضافی آن را برداشته و با حركات دايره‌ای آن را محو كنيد.
  10. مطمئن شويد خط ايجاد نكرده باشيد، با يك اسفنج ترجيحاً كمي مرطوب خطوط ايجاد شده را پخش كنيد.

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =