مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فيکس (Setting Powder) يک محصول آرايشی است که به منظور تثبيت و فيکس کردن محصولات آرايشی مانند کرم پودر، کانسيلر و رژ گونه استفاده می شود. هدف اصلی پودر فيکساتور کنترل براقيت پوست و افزايش ماندگاری آرايش است. اين محصول معمولاً در فرمت پودری توليد می شود و می تواند بی رنگ يا رنگی باشد. پودرهای بی رنگ يا شفاف معمولاً رنگ پوست را تغيير نمی دهند و به تثبيت محصولات آرايشی کمک می کنند. پودرهای رنگدانه دار معمولاً با توجه به رنگ پوست و آرايش انتخاب می شوند و می توانند به تصحيح رنگ پوست يا افزايش پوشش آرايش کمک کنند. در این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی قصد داریم به معرفی بیشتر این محصول آرایشی بپردازیم با ما همراه باشید.

کاربردهای مختلف پودر فیکس

موارد استفاده از فیکساتور فقط منتهی به تثبیت آرایش نمی‌شود، بلکه این محصول کاربردهای مختلفی دارد که در این بخش به بررسی هرکدام پرداخته‌ایم.

1.تثبیت کننده آرایش: یکی از مهم‌ترین کاربردهای پودر فیکس، تثبیت آرایش است. این محصول جلوه‌ای مات و طبیعی‌تر به میکاپ می‌بخشد. درواقع همانند لایه‌ای محافظ روی صورت قرار می‌گیرد که باعث می‌شود آرایش به مدت طولانی‌تری در برابر تعریق، رطوبت، آب و حرارت بدون تغییر باقی بماند و از پخش شدن آن جلوگیری شود.

2.کنترل کردن چربی پوست: این محصول حاوی موادی مانند تالک و سیلیکاست که توانایی جذب چربی‌های اضافه پوست را دارد. این قابلیت کمک می‌کند آرایش روی صورت، کمتر با چربی‌های طبیعی پوست ترکیب شود و به این ترتیب میکاپ شما به این زودی‌ها خراب نشود.

3.کم رنگ کردن رژ گونه: از دیگر کاربردهای مختلف پودر فیکس در آرایش صورت، استفاده آن روی رژگونه و کم‌رنگ کردن آن است. اگر از فیکساتور بی‌رنگ استفاده کنید، فقط لایه‌ای مات و عاری از هرگونه درخشش و براق‌افتادگی غیرطبیعی روی سطح پوست از خود برجای می‌گذارد.
زمانی که حس کردید رژگونه شما زیادی پررنگ است یا خواستید جلوه‌ای طبیعی‌تر به آن ببخشید، می‌توانید مقداری از فیکساتور را روی براش پهن بریزید و به آرامی روی گونه‌های خود بمالید.

بیشتر بخوانید: رژگونه چیست؟

4.تثبیت رژ لب: استفاده از فیکساتور برای تثبیت و کم‌رنگ کردن رژ‌لب، یک تکنیک آرایشی است که بیشتر مواقع توسط آرایشگرها اعمال می‌شود. زیرا با ایجاد یک لایه مات روی رژ‌لب، ضمن طبیعی‌تر کردن آن، باعث بهبود ماندگاری آن نیز می‌شود. درواقع اگر می‌خواهید برای مدت بیشتری رژتان روی لبها باقی بماند و اگر نوشیدنی یا خوراکی میل کردید، اثری از آن روی لیوان یا ظرف باقی نماند، از فیکساتور کمک بگیرید.

اگر حس می‌کنید رنگ رژ‌لب شما بیش از حد پررنگ است، مقداری از پودر فیکس را روی رژ‌لب خود بمالید تا رنگ آن کمی کم‌رنگ‌تر شود و ظاهر طبیعی‌تری به آن ببخشید. با اعمال پودر فیکس روی لب، یک لایه ضخیم‌تر و مات روی رژ‌ ایجاد می‌شود و این کمک می‌کند تا از پخش شدن رژ‌لب به سایر قسمت‌های صورت و دورتادور لب‌ها جلوگیری شود.

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

5.جلوگیری از خط افتادن کانسیلر: اگر دقت یا مهارت کافی در زدن کانسیلر نداشته باشید، به احتمال زیاد پس از استفاده، با خط افتادن کانسیلر روی صورتتان مواجه می‌شوید. کافی است با براشی که از قبل آن را مرطوب کرده‌اید، پس از اعمال کانسیلر، مقداری فیکساتور را روی آن بزنید.
معمولا در زیر چشم، اطراف بینی و لب‌ها مشکل خط افتادن کانسیلر دیده می‌شود. کمی زمان بدهید تا پودر فیکس روی صورت بنشیند و بعد به کمک بلندر یا براشی تمیز، اضافات آن را بردارید.

6.تثبیت کردن سایه چشم کرمی یا مایع: می‌دانیم که از کاربردهای مختلف پودر فیکس، طولانی‌تر کردن ماندگاری آرایش است. با این قابلیت اگر سایه به چشمان خود زدید خصوصا از نوعِ کرمی یا مایع، چون احتمال پخش شدن این محصولات نسبت به نوعِ پودری بیشتر است، یا خیلی راحت با تعریق یا حرارت از بین می‌روند، باید آنها را با ترفندهای آرایشی تثبیت کرد.
پودر فیکس می‌تواند این کار را انجام دهد. کافی است مقداری از آن را با کمک براش کوچک بردارید و بادقت و آرامش روی سایه خود بزنید. حتما از مدل بی‌رنگ استفاده کنید تا میکاپ چشم شما خراب نشود. با این ترفند ساده، خواهید دید که مدت‌زمان ماندگاری سایه چشم شما بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم از نظر ساختار و فرمول

7.حجم دادن به مژه ها: برخی از ما مژه‌های کم‌پشتی داریم. کافی است ابتدا ریمل بزنید و پس از آن برسی که مخصوص اعمال سایه چشم است بردارید و روی مژه‌هایتان مقداری پودر فیکس بمالید. سپس یک بار دیگر ریمل بزنید، انوقت متوجه تغییر شگفت انگیز در مژه هایتان خواهید شد.

8.استفاده به عنوان شامپو خشک: شستشوی به موقع و منظم موها هم به سلامت آنها کمک می‌کند و هم باعث می‌شود تا بوی خوب بدهند و در صورتی که نیاز به آرایش داشته باشند، با چالش‌ حالت‌دهی به آنها مواجه نشوید. متاسفانه موهای چرب را نمی‌توان به راحتی حالت داد و مدلی که مدنظرتان است را روی آنها اعمال کرد.
پس لازم است که حتما شسته شوند تا چربی اضافی موها حذف شود. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف نمی‌توان به حمام رفت و چربی موها را شست. در این گونه مواقع، استفاده از فیکساتور به عنوان یک ترفند آرایشی، مفید و کاربردی خواهد بود. هرچند شامپوهای خشک از محصولات جدید در دنیای آرایشی و بهداشتی است، اما ممکن است همیشه در دسترس نباشند. پس اگر موهایتان چرب بود، نمی‌توانستید به حمام بروید یا شامپو خشک نداشتید، می‌توانید روی فیکساتور حساب کنید.
کافی است با کمک براش یا اپلیکاتور (بهتر است اندازه آن بزرگ باشد)، مقدار کافی از پودر فیکس را روی قسمت‌هایی از سر که چرب است، بمالید. این کار را تا زمانی که مطمئن شوید تمام قسمت‌های چرب سر و مو، پاکسازی شده‌اند، ادامه دهید. حال با خیال راحت، موهایتان را به هر مدلی که دوست دارید، حالت دهید.

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایا و معایب استفاده از پودر فیکس

مزایای استفاده پودر فیکس

  1. جلوه ای طبیعی و یکدست به صورتتان می بخشد.
  2. میزان رطوبت پوست و شادابی آن افزایش پیدا می کند.
  3. انواع پوست ها میتوانند از پودر فیکساتور استفاده کنند.
  4. میزان ماندگاری آرایش شما تا 5-6 ساعت افزایش می یابد.
  5. برخی از فیکساتورها حاوی مواد ضد آفتاب، نرم کننده و مرطوب کننده هستند و به تقویت و سلامت پوست کمک می کنند.

معایب پودر فیکس

پودر فیکس را نمی توان به عنوان استفاده روزمره توصیه کرد. زیرا آنها حاوی مواد پلیمری نیز هستند و زمانی که از این مواد به صورت افراطی استفاده گردد عوارضی مانند پیری زود رس، چین و چروک، آکنه و لک در کمین شما خواهد بود. همچنین برای اینکه از این عوارض در امان بمانید سعی کنید فیکساتور را بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کرم پودر دائم چیست؟

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =