مقالات, آرایش دائم یا نیمه دائم

کرم پودر دائم چیست؟

کرم پودر دائم چیست؟

استفاده از کرم پودر موجب می‌شود پوست شما بدون استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی، صاف، یکدست و بدون هیچ گونه لکی باشد. روزانه ممکن است مجبور باشید زمان بسیار زیادی را صرف استفاده از کرم پودر، تجدید آن و شستن صورت خود نمایید؛ ولی با کرم پودر دائم یا مزووایت پوست شما همیشه زیبا و بی‌نقص خواهد بود. با ما در ادامه این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی همراه باشید تا به بررسی بیشتر در مورد کرم پودر دائم بپردازیم.

کرم پودر دائم چیست؟

کرم پودر دائم یکی از روش‌های زیباسازی و صاف کردن پوست است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. در این روش در واقع از تکنیک میکرو‌نیدلینگ استفاده می‌شود تا کرم پودر توسط سوزن‌های نازک به زیر پوست تزریق شود. معمولا این روش فاقد خونریزی است زیرا سوزن‌ها به لایه‌های سطحی پوست وارد می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مثبت کرم پودر دائمی این است که بر خلاف کرم پودرهای معمولی منافذ پوست مسدود نمی‌شود و پوست می‌تواند تنفس کند.

بسیاری از افراد برای اینکه هر روز از کرم‌های آرایشی استفاده نکنند، استفاده از کرم پودر دائمی را ترجیح می‌دهند. در این روش اگر مراقبت های بعد از آرایش دائم به درستی انجام شود، می‌توان پوست را بین ۲ تا ۳ درجه روشن‌تر کرد. باید در نظر داشت که ماندگاری این روش بین ۶ تا ۸ ماه است و برای پوست‌هایی که حساس نبوده و از خود واکنش‌های آلرژیک نشان نمی‌دهند، گزینه خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کرم پودر چیست ؟

کرم پودر دائم چیست؟

مزایای استفاده از کرم پودر دائم

استفاده از روش کرم پودر دائم مزیت های مختلفی دارد که از جمله ی آن‌ها می توان به عدم خونریزی و درد پس از آن اشاره کرد. از دیگر مزیت های آن عدم نیاز به استراحت و دوران نقاهت است که امکان دارد برای بسیاری از خانم ها حائز اهمیت باشد.با عنایت به اینکه مقدار ملاتونین در صورت فرد در این روش به سطح پایینی تنزل پیدا می کند می تواند به رفع چین و چروک پوست کمک قابل ملاحظه ای کند. در این نوع کرم پودر منفذ های پوست صورت به هیچ عنوان بسته نمی شوند و باعث شفافیت و جذابیت آن نیز می شود. از بین بردن سیاهی زیر چشم از دیگر مزایای آن است و همچنین باعث می شود کک و مک روی صورت بر طرف گردد.

بیشتر بخوانید: تفاوت پنکک و کرم پودر در چیست؟

کرم پودر دائمی چه عوارضی دارد؟

اکنون که می‌دانید کرم پودر دائم پوست چیست و چه مزایایی دارد، باید بگوییم این روش معایبی نیز دارد که ممکن است پوست شما را دچار مشکلات جدی نماید. در ادامه برخی از این عوارض را برای شما توضیح داده‌ایم.

کرم پودر دائم دارای فلزات سنگینی مثل، آهن، زینک، سرب، جیوه و … بوده که برای پوست بسیار سنگین به شمار می‌روند. بالا بودن غلظت این عناصر سنگین در لوازم آرایشی، برای پوست سمی و خطرناک می‌باشد.

همچنین ممکن است هر یک از این ترکیبات آلرژی‌زا بوده و موجب بروز حساسیت شوند. افزون بر این، با توجه به اینکه کرم پودر دائم روی ناحیه وسیعی از پوست انجام می‌گردد، در صورت بروز عوارض و آلرژی، کل پوست صورت را دچار مشکل کرده و درمان آن بسیار پرهزینه و سخت خواهد بود.

یکی از خطرناک‌ترین عوارض کرم پودر دائم این است که بدن شما با رنگ‌ها همچون یک جسم خارجی برخورد نماید و به آن‌ها واکنش نشان دهد. در این حالت شما شاهد خون‌ریزی، درد و تاول‌های بزرگ و برجسته‌ای خواهید بود که عواقب جبران ناپذیری دارد. همچنین در صورتی که این کار توسط اشخاص غیر حرفه‌ای صورت گیرد، منجر به تغییر رنگ پوست نیز می‌شود.

مراقبت های بعد از کرم پودر دائم

  1. پرهیز از قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب و استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب استاندارد
  2. استفاده مرتب از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان جهت جلوگیری از خشکی پوست و حفظ رطوبت آن
  3. پرهیز از رفتن به حمام و شنا تا چند روز پس از انجام کرم پودر دائم
  4. عدم استفاده از پاک کننده‌های آرایشی تا ۲۴ ساعت پس از انجام کرم پودر دائم

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + شانزده =