مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

انواع براش آرایشی کاربرد‌های گوناگون و متنوعی دارند. برای بانوانی که به آرایش علاقمند می‌باشند، داشتن یک ست براش گاهی حتی از نان شب نیز واجب‌تر است. براش جزو آن دسته از لوازم آرایشی است که نه تنها پروسه آرایش کردن را سریع و آسان می‌کند، بلکه سبب می‌شود مواد آرایشی به‌ صورت یکنواخت و با ظاهری بی‌عیب روی صورت شما بنشینند.

اگر آرایش و میکاپ کردن را هنری مشابه نقاشی یا طراحی در نظر بگیریم، براش‌های آرایشی دقیقا نقش قلم موهای نقاشی را دارند. حقیقت این است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید بدون به کارگیری ابزار مناسب، اثر هنری بی نقصی بی‌آفرینید. به همین خاطر، اگر به دنبال اجرای میکاپ‌های نچرال و حرفه‌ای هستید، بهتر است انواع براش را شناخته و نحوه استفاده اصولی از آن‌ها را یاد بگیرید.

انواع براش آرایشی

1.براش مخصوص کرم پودر

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

اولین قدم در انجام آرایش، استفاده از کرم پودر است که برای اطمینان از ترکیب خوب آن، باید از براش مناسب آن استفاده کنیدتا میکاپ شما پایه بی عیب و نقصی داشته و حالت کیکی نشود. بسیاری افراد برای پخش کرم پودر روی صورت از انگشت استفاده می کنند. علیرغم اینکه ابزار های آرایشی میکاپ را حرفه ای تر و جذاب تر می کند، اما انتخاب با شماست. برای کرم پودر دو مدل براش قابل استفاده هستند که یکی برای پخش کردن کرم پودر روی صورت بوده (براش تخت هلالی با موهای مصنوعی) و دیگری برای محو و بلند کردن آن است (براش با موهای یکدست و پرپشت) : موهای براش های مخصوص پخش کردن کرم پودر و کانسیلر معمولا از نوع مصنوعی هستند زیرا تمیز کردن آنها راحت تر است.

برای مطالعه مقاله “کرم پودر چیست ؟” کلیک فرمایید.

2. براش کانسیلر

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

به طور معمول شبیه یک قلم مو است، اما کمی متراکم تر با موهای محکم است و معمولا از الیاف مصنوعی ساخته می شود. همانند کرم پودر، با براش سر تخت می توانید کانسیلر را زیرچشم پخش کرده و با براش متراکم آن را کاملا محو کنید. همانطور که در تصویر بالا می بینید براش سمت راست که مخصوص بلند کردن کانسیلر است دارای موهای کوتاه اما بسیار متراکم می باشد.

برای مطالعه مقاله “کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟” کلیک فرمایید.

3. براش رژگونه

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

همانطور که احتمالا حدس زدید، براش رژگونه به طور خاص برای اعمال رژگونه طراحی شده است. یک برس رژگونه دارای سر زاویه‌دار است که امکان اعمال دقیق‌تر روی گونه‌های شما را فراهم می‌کند.

برای مطالعه مقاله “رژگونه چیست؟” کلیک فرمایید.

4. براش پودری

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

برس پودری یکی دیگر از براش های آرایشی همه کاره است که از آن استفاده زیادی خواهید کرد. می توانید از آن برای استفاده از رژگونه، هایلایتر یا پودر فیکس استفاده کنید.

5. براش خط چشم

انواع براش آرایشی و کاربرد آنهابرای کشیدن خط چشم به براشی احتیاج داریم که سر آن باریک باشد دقیقا مانند عکسی که در بالا مشاهده میکنید.

برای مطالعه مقاله “انواع خط چشم 👁️” کلیک فرمایید.

6. براش ابرو

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

برای پر کردن و مشخص کردن ابروهای خود، یک برس ابرو نیاز دارید. اگر می‌خواهید ابروهای خود را مرتب کنید، از یک برس اسپولی استفاده کنید، سپس با استفاده از یک برس موی زاویه‌دار ابروهای خود را طراحی کنید. براشی که در تصویر بالا می بینید دو کاره می باشد. یک سر آن برس فلت سرکج برای طراحی ابروهاست و سر دیگر آن اسپولی برای مرتب کردن و نظم دادن به ابروهاست.

7. براش سایه

انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

این قسمت از براش ها، تنوع بیشتری دارد چراکه برای اهداف مختلفی طراحی شده اند. از آنجائیکه میکاپ چشم روی چهره تاثیر زیادی دارد لذا برای آرایش چشم دقت بیشتری نیاز هست ضمن اینکه برای کیفیت بهتر میکاپ چشم، بایستی تمیز کار کرد. بعنوان مثال برای استفاده از سایه های مختلف نمی شود از یک براش واحد استفاده کرد چرا که رنگ یکی در دیگری اثر می گذارد و به اصطلاح کار تمیزی ارائه نخواهد شد.
از طرفی برای میکاپ حرفه ای تر چشم، به براش هایی نیاز دارید که با دقت بیشتری به جزئیات بتوانید بپردازید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =