مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

انواع سایه چشم از نظر ساختار و فرمول

انواع سایه چشم از نظر ساختار و فرمول

سایه چشم یکی از لوازم آرایشی برای چشم هاست که زیر ابرو ها، روی پلک ها و گاها زیر پلک ها استفاده می شود. همچنین سایه چشم علاوه بر زیباتر کردن چشم ها تغییراتی در اندازه و حالت چشم ها ایجاد می کند؛ مثلا می توان با انتخاب صحیح رنگ و مدل سایه، چشم های درشت را ریزتر و چشم های ریز را درشت تر و حتی کشیده تر نشان داد. در این مقاله از سالن زیبایی مستانه خسروی به بررسی انواع سایه چشم از نظر ساختار و فرمول میپردازیم با ما همراه باشید.

انواع سایه چشم

سایه های چشم از نظر ساختار، بافت، فرمول، نمای پایانی، رنگ و کارایی به چند نوع تقسیم می شوند. در این قسمت به طور کامل در مورد هر یک از این نوع سایه ها صحبت می کنیم.

1. سایه چشم پودری

سایه های پودری رایج ترین نوع سایه چشم هستند که به صورت پودرهای فشرده شده در پالت ها ارائه می شوند. این نوع از سایه چشم تنوع رنگی بالایی داشته و رنگ ها به راحتی با هم قابل ترکیب هستند. استفاده از این سایه ها آسان بوده و به کمک یک براش آرایشی متوسط و تخت یا حتی با انگشت روی پلک اعمال می شوند. از این رو برای افراد مبتدی نیز کاملا مناسب هستند. استفاده از این نوع سایه ها برای افراد دارای پوست نرمال یا چرب ایده ال است.

برای مطالعه مقاله ” انواع براش آرایشی و کاربرد آنها ” کلیک فرمایید.

2. سایه چشم کرمی

سایه چشم کرمی به دلیل بافت بافت مخملی و لطیفی که دارد، این نام را گرفته است. این سایه ها اغلب در ظروف کاسه ای کوچک و به صورت تکی بسته بندی می شوند. سایه های کرمی تنوع رنگی زیادی ندارند ولی درخشش و جلوه های بسیار زیبایی دارند. از این رو برای شرکت در مجالس و مهمانی ها انتخابی ایده آل هستند. اگر به دنبال رنگ خاصی از سایه کرمی هستید، می توانید دو یا چند رنگ از آن را با هم ترکیب کنید. این نوع سایه چشم ماندگاری بسیار خوبی داشته و پس از استفاده سریعا خشک و ثابت می شود. بنابراین برای میکاپ های طولانی مدت می توانید از آن ها کمک بگیرید. استفاده از سایه های کرمی برای پوست های چرب مناسب نبوده ولی برای پوست های خشک و حساس انتخابی فوق العاده است.

3. سایه چشم مایع یا آبرنگی

سایه های مایع محصولات جدیدتری هستند که اغلب طراحی مشابه با رژلب های مایع و برق لب ها دارند. این نوع سایه ها تنوع رنگی زیادی دارند و به صورت تکی عرضه می شوند. فرمول مایع این سایه ها سبب می شود تا در هنگام استفاده نیاز به دقت و سرعت بیشتری داشته باشند. زیرا سریعا خشک می شوند. اما از طرفی دیگر دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند که برای استفاده در گریم، آرایش عروس و یا به عنوان خط چشم و … مناسب هستند. سایه چشم مایع در میان سایر انواع سایه ها جلوه و زیبایی چشمگیری دارد. این موضوع سبب شده تا خانم ها آن را برای میکاپ مخصوص مهمانی های شبانه انتخاب کنند. این سایه چشم ها برای پوست های چرب مناسب نیستند زیرا در خطوط پلک جمع می شوند. اما برای پوست های خشک یا نرمال کاملا مناسب می باشند.

4. سایه چشم پودری شل

این نوع از سایه ها شامل پودرهای از هم جدا و به صورت دانه دانه می باشد. ساختار این پودرها باعث می شود تا در حین استفاده از هم جدا شده و روی پوست بریزد. بنابراین استفاده از آن به مهارت بیشتری نیاز دارد و به افراد مبتدی توصیه نمی شود. اغلب کاربران آن را افراد حرفه ای و میکاپ آرتیست ها تشکیل می دهند. از طرفی دیگر سایه پودری شل برای پوست های چرب مناسب بوده ولی بهتر است برای پوست های خشک استفاده نشود. مگر این که افراد دارای پوست خشک، قبل از استفاده از این سایه از پرایمر استفاده نمایند.

برای مطالعه مقاله ” بهترین میکاپ آرتیست مشهد ” کلیک فرمایید.

5. سایه چشم مدادی

این سایه ها به دلیل طراحی و شکل مدادی با این نام شناخته می شوند. نوک مدادی آن ها سبب شده تا استفاده از این سایه ها بسیار آسان بوده و در صورت لزوم قابل تراشیدن باشند. از طرفی به علت سهولت در استفاده برای افراد مبتدی بهترین انتخاب است و یک آرایش سریع و آسان را رقم می زند. بافت چرب و سبک سایه های چشم مدادی نیز احساس راحتی روی پلک ایجاد می کند. از این رو برای همه افراد حتی برای چشم های حساس مناسب هستند. سایه های مدادی ماندگاری طولانی مدتی دارند. شما می توانید از آن ها برای میکاپ روزانه، مجلسی و حتی بعنوان خط چشم استفاده کنید.

6. سایه چشم پخته شده یا سنگی

این نوع از سایه‌ های چشم که در سال های اخیر بسیار رایج شده است، گزینه مناسبی برای آرایش‌ های ترکیبی چشم می باشد. سایه های چشم از نوع پخته شده قابلیت ترکیب شدن بسیار آسانی با یکدیگر دارند. بنابراین در زمان هایی که به دنبال یک آرایش مجلسی غلیظ و ماندگار هستید، بهترین انتخاب خواهد بود. اما نکته ای که در هنگام استفاده از این سایه ها اهمیت دارد، خشک یا خیس بودن براش آرایشی می باشد. به طوری که اگر به دنبال شدت رنگ بالای این سایه ها هستید، آن را به همراه براش مرطوب استفاده کنید. و چنانچه شدت رنگ کمتری مد نظر شماست، این سایه را با یک براش خشک اعمال نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =