مقالات, سبک میکاپ

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

همه خانم‌ها دوست دارند همیشه و در همه جا زیبا و با طراوت باشند؛ اما همه باید بدانند فقط کافی است که مرتکب چند اشتباه شوید، تا چهره پیر و خسته داشته باشید.

هدف نهایی آرایش این است که روی زیبایی‌ها تاکید کند و نواقص را بپوشاند. یک آرایش بی‌نقص نه تنها باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود، بلکه منجر به جوان‌تر به نظر رسیدن شما هم خواهد شد.

اشتباهات آرایشی که باعث پیرتر نشان دادن شما میشوند را یاد بگیرید و هرگز آن‌ها را تکرار نکنید. اگر دوست دارید پوستی زیبا و باطراوت داشته باشید و آرایشی که می‌کنید سن شما را زیاد نکند، با این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی همراه باشید.

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

1.خفه کردن پوست با کرم پودر

واضح است که گذاشتن لایه ضخیم از کرم پودر و پنکیک پوست را پیرتر نشان می دهد. به جای این کار یک لایه نازک کرم پودر بزنید یا فقط مرطوب کننده و پنکیک استفاده کنید. پوست بیشتر ادم ها با آرایش کمتر جوان تر و بهتر دیده می شود. به جای اینکه پوست خود را بپوشانید از محصولات بهداشتی استفاده کنید تا پوست خود را بهتر کنید.

اینکه پوستتان را با لایه های فراوان کانسیلر و کرم پودر و پنکیک خفه کنید تنها باعث خواهد شد که توجه بیشتری به نقاط دارای مشکل در پوستتان جلب شود.

2.کشیدن خط چشم های خیلی کشیده

چشم های گربه ای زیبا هستند، ولی به شرطی که زیادی کشیده نشوند. اگر تازه کار هستید از مداد چشم استفاده کنید. یک خط از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشمتان بکشید و توجه داشته باشید که این خط روی ریشه مژه هایتان کشیده شود. هیچ گاه نباید طول خط چشمتان از طول ابرویتان بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: انواع مدل خط چشم

3.کشیدن خط لب خارج از خط طبیعی لب هایتان

اگر می خواهید لب هایتان بزرگتر جلوه کنند خط لبتان را دقیقا روی مرز لب هایتان بکشید و پس از کشیدن رژ لب از محصولات حجم دهنده لب استفاده کنید. سپس با استفاده از برق لب در قسمت میانی لب ها آنها را بزرگتر نشان دهید.

استفاده از خط لب در آرایش شما باعث می شود که لب هایتان مشخص و حدود لبتان برای زدن رژ لب معلوم شود و اگر شکل لبتان نیاز به اصلاح داشته باشد آن را ترمیم کنید. اما وقتی به طور صحیح به کار گرفته نشود نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه از زیبایی لب های شما می کاهد. رنگ خط لب شما باید نزدیک به رنگ طبیعی لب هایتان باشد. ابتدا با یک خط لب به رنگ لب هایتان شکل لب هایتان را مشخص کنید و سپس رژ لب مورد علاقه تان را بزنید. اگر می خواهید طبق مد این روزها از رژ لب تیره، مثل قرمز، بنفش یا قهوه ای پر رنگ استفاده کنید، می توانید از خط لبی همرنگ با رژ لبتان استفاده کنید. اگر به عروسی و یا مهمانی شام می روید، آرایش لبتان را با یک برق لب تکمیل کنید.

برای یک آرایش طبیعی سعی کنید تا از یک خط لب همرنگ یا یک درجه تیره تر از رژتان استفاده کنید . خط لب را بعد از استفاده از رژ بکشید و نه قبل از آن ! از یک برس مخصوص برای محوکردن خطوط استفاده کنید.

4.استفاده زیادی از مداد ابرو

اگر ابروهای پرپشتی دارید، به ویژه اگر ابروهایتان مشکی هستند، از کشیدن مداد در آنها جدا خودداری کنید و تنها با ژل ابرو به آنها فرم دهید. چنانچه ابروهایتان کم پشت هستند بهتر است با استفاده از سایه های مخصوص ابرو به آنها شکل دهید. برس های زاویه دار مخصوص این کار را به سایه ابرو آغشته کرده و قسمت های کم پشت ابرویتان را پر کنید. اگر ابرویتان زیادی کم پشت است ابتدا با مداد ابرو به حالت هاشوری به آن شکل دهید و سپس از سایه ابرو استفاده کنید.

اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

5.رژگونه مناسب و زیبا بزنید

سعی کنید رنگ رژگونه مناسب رنگ پوست خود را پیدا کنید یعنی به دنبال رنگی باشید که در حالت کلی با رنگ گونه شما مطابقت داشته باشد. به شما در صورت کلی توصیه می کنیم اگر رنگ پریده هستید از یک رنگ صورتی کم رنگ استفاده کنید. ولی رنگ پوست های سبزه و زیتونی به رنگهای گرم احتیاج دارند. و برای رنگ پوست ها تیره محصولاتی با پیگمنت زیاد مناسب تر می باشد.

استفاده بیش از حد از رژگونه باعث میشود صورتتان پیرتر دیده شود. به شما توصیه می کنیم همیشه نصف مقدار که نیاز دارید را بر روی پوستتان اعمال کنید.

هنگام استفاده از رژگونه، فرم صورت شما مهم است. افرادی که صورت‌های کشیده دارند باید رژگونه را روی سیب‌های گونه به سمت خط مو اعمال کنند. همچنین افرادی که صورت گرد یا مربعی شکل دارند باید رژگونه را به صورت منحنی از شقیقه ها تا استخوان گونه ها اعمال نمایند.

بیشتر بخوانید: رژگونه چیست؟

6.روشن کردن زیادی زیر چشم ممنوع

حلقه های تیره زیر چشم هم برای زنان و هم مردان یکی از مخرب های زیبایی است. خواب بیشتر و بهتر کردن رژیم غذایی می تواند کمک کند که این حالت بهتر شود، اما زنان اغلب اوقات برای اینکه چشم هایشان جوان تر و زیباتر دیده شود به کانسلر یا روشن کننده های زیر چشم متکی می شوند. ولی هرقدر سن بالاتر می رود پوست زیر چشم نازک تر می شود. و آن وقت شما مجبورید برای پوشاندن این تیرگی کرم های روشن تر استفاده کنید. درضمن گذاشتن لایه ضخیم از سفیدکننده زیر چشم اصلا ظاهر خوبی ندارد.

7.دور سایه های براق را خط بکشید

براق و درخشان کردن پشت پلک ها می تواند ظاهر خیلی خوبی داشته باشد و مد نیز باشد، اما بیشتر از آرایش های دیگر علائم بالا رفتن سن را نشان می دهد. قسمت پلک انسان فاقد غده های چربی است و این یعنی چشم ها اولین عضو صورت است که با بالا رفتن سن در آن مشهود است. بنابراین خطها و چین و چروک روی پلک وقتی سایه براق می زنیم نسبت به زمانیکه سایه مات استفاده می کنیم بیشتر دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: انواع سایه چشم از نظر ساختار و فرمول

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =