مقالات, خدمات زیبایی, سبک میکاپ

آموزش میکاپ لایت صفر تا صد + جدیدترین مدل های آرایش ملایم 2024

آموزش میکاپ لایت صفر تا صد + جدیدترین مدل های آرایش ملایم 2023

اگر از طرفداران «آرایش بدون آرایش هستید»، تبریک می‌گوییم، در صفحه درستی قرار دارید. شما ممکن است به دلایل متفاوتی، مثل کمبود وقت، نوع مراسمی که در پیش رو دارید، ویژگی‌های شخصیتی و حتی بالا یا پایین بودن خلق خود قصد داشته باشید میکاپ لایت را امتحان کنید. بزرگ‌ترین مزیت آرایش‌های لایت و ملایم، برجسته‌تر کردن نقاط قوت صورت و همچنین پوشاندن نواقص احتمالی صورت است. در این مقاله با ما همراه شوید تا مرحله به مرحله آموزش میکاپ لایت با روش میکاپ آرتیست حرفه‌ای مستانه خسروی را بررسی کنیم.

قدم صفر آموزش میکاپ لایت

قدم صفر هر نوع آرایشی، آماده کردن پوست است. بهترین روش برای آماده کردن پوست، انجام روتین پوستی روزانه خودتان است؛ با این حال اگر هیچ روتین پوستی ندارید، می‌توانید به ترتیب کارهای زیر را انجام دهید.

  • پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید
  • پس از خشک کردن پوست، از یک آب‌رسان یا مرطوب‌کننده استفاده کنید
  • برای دور چشم‌ها حتماً از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید
  • استفاده از ضدآفتاب دارای SPF را فراموش نکنید.
برای خلاصه کردن این قسمت از آرایش می‌توانید از یک ضدآفتاب دارای آب‌رسان و پرایمر استفاده کنید. پرایمر به ماندگاری آرایش روی پوست شما کمک می‌کند. همچنین دقت داشته باشید، کیفیت این محصولات تأثیر مستقیمی روی سالم ماندن پوست و ماندگاری آرایش شما دارد؛ بنابراین در خرید این محصولات دقت کنید.

قدم اول: آموزش میکاپ لایت صورت

بعد از اینکه پوست خود را کاملاً آماده کردید، مقداری کرم‌پودر یا بی‌بی‌کرم به مرکز صورت خود بزنید. سپس آن را با یک برس مخصوص کرم‌پودر یا اسفنج به‌صورت دورانی پخش کنید تا کل پوست یکدست شود. برای پوشاندن لک یا تیرگی‌های پوست خود می‌توانید از کانسیلر نیز استفاده کنید.

علاوه بر این، برای ثابت کردن آرایش خود می‌توانید از پودر یا پنکیک استفاده کنید. آرایش ناحیه T صورت (پیشانی و بینی) به‌دلیل تعریق بیشتر، از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که باید با پودر فیکس شوند.

قدم دوم: آموزش میکاپ لایت گونه

رژگونه می‌تواند جذابیت و شادابی صورت شما را بیشتر کند. برای داشتن یک آرایش لایت فوق‌العاده بهتر است از رژگونه‌های برنزی رنگ استفاده کنید؛ زیرا رنگ‌های گرم، آرایش شما را ملایم‌تر نشان می‌دهند. رژگونه را به‌صورت لایه‌لایه و با استفاده از یک براش مخصوص روی استخوان گونه بزنید. براش را از روی گونه‌ها به سمت بالا (نزدیک شقیقه) بکشید تا حالت برجسته‌‌تر به گونه‌های شما دهد. اگر می‌خواهید گونه‌هایتان بدرخشند می‌توانید از یک هایلایتر طلایی با نقره‌ای رنگ استفاده کنید. محل دقیق استفاده از هایلایتر پودری یا کرمی، عبارت است از:

  • استخوان گونه
  • پل بینی
  • وسط پیشانی.

قدم سوم: آموزش میکاپ لایت چشم و ابرو

آموزش میکاپ لایت صفر تا صد + جدیدترین مدل های آرایش ملایم 2023

چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت ما هستند؛ بنابراین آرایش صحیح آن‌ها می‌تواند جلوه زیباتری به صورت دهد. برای آرایش چشم ابتدا از یک کانسیلر برای یکدست کردن پشت پلک و زیر چشم استفاده کنید. استفاده از کانسیلر علاوه بر ماندگارتر کردن آرایش، از چروک شدن پوست این نواحی هنگام میکاپ جلوگیری می‌کند.

برای سایه چشم می‌توانید از رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید. برای ساده‌تر کردن آرایش می‌توانید از رنگ‌های سرد استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی مانند نارنجی می‌تواند ظاهری شاداب به چشم‌های شما ببخشد. مقداری سایه را روی یک براش قرار داده و به پشت پلک بزنید. براش را به‌صورت مدور و به سمت خارج پلک بکشید تا سایه کاملاً پشت پلک شما محو شود. اگر دوست دارید چشم‌هایتان ظاهری ساده داشته باشند، می‌بایست فقط از یک رنگ سایه استفاده کنید.

بعد از سایه، نوبت به خط چشم می‌رسد. بسته به راحت بودن خودتان می‌توانید از مداد چشم، خط چشم ماژیکی یا مایع استفاده کنید. سپس از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط کرده و خط چشم را تا گوشه داخلی ادامه دهید. می‌توانید از یک براش نوک تیز برای تمیز کردن خط چشم خود استفاده کنید. بعد از کشیدن خط چشم حتماً با یک ریمل به مژه‌های خود حالت دهید. سعی کنید ریمل را روی ریشه مژه بزنید تا احساس سنگینی روی پلک چشم نداشته باشید.

 

بعد از اتمام آرایش چشم می‌توانید از یک مداد ابرو برای پر کردن قسمت‌های خالی ابروهای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید ابروها را با صابون ابرو مرتب کنید تا صورت شما ظاهری جوان‌تر پیدا کند.

قدم چهارم: آموزش میکاپ لایت لب

بهتر است قبل از زدن رژ، لب‌های خود را با نرم‌کننده یا بالم لب آماده کنید. رژ لب‌های صورتی یا قهوه‌ای روشن بهترین انتخاب برای تکمیل کردن آرایش لایت شما است.

جمع‌بندی آموزش میکاپ لایت

برخی از افراد تصور می‌کنند که میکاپ لایت، همان آرایش ساده و یا کم آرایش کردن است. برخلاف تصور این افراد، آرایش لایت به آرایشی گفته می‌شود که در عین سبک بودن، صورت شما را طبیعی جلوه داده و زیبایی آن را برجسته‌تر کند. از آرایش لایت فقط برای مراسمات ساده یا موقعیت‌هایی که زمان کمی برای حاضر شدن داریم استفاده نمی‌شود؛ بلکه برخی از افراد تمایل دارند حتی در جشن عروسی خود یک میکاپ ملایم و در عین حال زیبا داشته باشند.

با فالو کردن پیج زیبایی مستانه در اینستاگرام، آموزش های بیشتر را دریافت کنید.

اگر قصد دارید برای مراسم ازدواج خود از آرایش لایت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سالن زیبایی مستانه است. همچنین اگر هنرجوی رشته آرایش و زیبایی هستید، باید بدانید که یادگیری آرایش لایت عروسان یکی از سرفصل‌های مهم آموزشی میکاپ عروس است. در دوره تخصصی آرایش صفر تا صد میکاپ عروس با مستانه خسروی شما می‌توانید با جدیدترین متدهای میکاپ لایت از جمله آرایش لایت فرانسوی آشنا شوید.

سوالات متداول آموزش میکاپ لایت

برای میکاپ لایت به چه لوازم آرایشی نیاز داریم؟

با حداقل لوازم آرایشی، مانند مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، کرم‌پودر یا بی‌بی‌کرم، خط چشم،، سایه چشم، ریمل، رژ لب و رژ گونه می‌توانید یک میکاپ ملایم و زیبا داشته باشید.

آیا برای آرایش لایت به پرایمر نیاز داریم؟

خیر. پرایمر با بستن منافذ پوست به ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند؛ اما استفاده از آن ضروری نیست. علاوه بر این، می‌توانید از ضدآفتاب‌های حاوی پرایمر برای آرایش خود استفاده کنید.

آرایش لایت چه تفاوتی با آرایش اروپایی دارد؟

آرایش لایت و آرایش اروپایی پیش از آنکه با یکدیگر تفاوت داشته باشند، بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در این دو نوع آرایش تمرکز بر سبک بودن آرایش است و از هیچ لوازم آرایشی برای گریم صورت استفاده نمی‌شود.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی میکاپ در آکادمی مستانه خسروی از این صفحه اقدام نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =