مقالات, آرایش دائم یا نیمه دائم

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر در واقع یک روش خالکوبی به حساب می‌آید که در آن رنگدانه طبیعی به وسیله یک سوزن به لایه اپیدرمی پوست تزریق می‌شود. با انجام این کار تراکم موها در پوست سر بیشتر به نظر خواهد رسید. به این ترتیب پوست سری که قبلا دچار ریزش مو شده است، خالی به چشم نمیاید و خط رویش مو در آن دیده می‌شود. به ویژه اگر از آلوپسی یا ریزش مو رنج می‌برید، می‌توانید از روش SMP یا اسکالپ سر استفاده کنید.  محلول‌ها و رنگ‌هایی که در روش اسکالپ سر استفاده می‌شوند، سال‌ها دوام آورده و به بازگشت اعتماد به نفس و عزت نفس در افراد کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ماسک های طبیعی عالی برای تقویت مو

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو میشود؟

از آنجایی که رنگدانه ها بین فولیکول های مو رسوب می کنند. اطمینان خاطر داشته باشید که اسكالپ مو سر روشی بی خطر برای انواع ریزش موی نیز میباشد.

در طول این فرایند، سوزن های ریز حدود 2 میلی متر به عمق پوست سر (اپیدرم) نفوذ می کنند. حتی اگر فرد متخصص بخواهد رنگدانه ها را روی فولیکول مو بگذارد، رنگدانه فقط روی خارجی ترین لایه پوست می نشیند. این برروی رشد مو در آینده تأثیر نمی گذارد و یا به موهای موجود شما آسیب نمی رساند.

بیشتر بخوانید: ساخت ماسک خانگی برای تقویت مو سر👩‍🦰

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر چقدر طول می‌کشد؟

اجرای این فرایند حدود سه تا پنج ساعت در جلسه اول طول می‌کشد. جلسات بعدی مدت زمان کوتاه‌تری دارد.

کاربرد اسکالپ سر چیست؟

از این روش برای رفع نواقص متعدد و کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود. این روش فقط برای پر کردن فضاهای خالی سر بر اثر ریزش مو نیست. ریزش‌های مو ناشی از سوختگی پوست یا ناشی از زخم‌های جراحی نیز با همین روش رفع می‌شود. گاهی برای محو کردن خال‌های مادرزادی در پوست سر از روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ استفاده می‌کنند.

آیا فرایند اسکالپ سر دردناک است؟

کسانی که این روش را امتحان می‌کنند معمولا در ابتدای انجام این فرایند، درد و سوزش و ناراحتی را تجربه می‌کنند ولی به مرور این درد و سوزش کمتر می‌شود. بعض از قسمت‌های پوست سر، عصب‌های قوی‌تری دارند و درد را بیشتر منتقل می‌کنند. البته اکثر افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند، بیشتر بر نتایج کار تمرکز دارند و اهمیتی به درد و سوزش آن نمی‌دهند.

اسکالپ سر چیست؟

بعد از اسکالپ سر چه مراقبت‌هایی نیاز است؟

در اولین روزهای بعد از اسکالپ، باید از انجام فعالیت‌هایی که باعث عرق کردنتان می‌شود خودداری کنید. همچنین، نباید سر خود را بشویید و شامپو بزنید. در بیشتر موارد نتایج حاصل از اسکالپ سر حدودا ۴ تا شش سال باقی می‌ماند. بعد از این مدت، برای پررنگ‌تر کردن و ترمیم، افراد می‌توانند این روند را تکرار کنند.

نتایج اسکالپ سر چقدر واقعی و طبیعی است؟

اینکه نتایج اسکالپ سر چقدر واقعی و طبیعی باشد، به متخصصی که این کار را برایتان انجام داده است بستگی دارد. مهارت و تجربه در این کار بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن اکستنشن مو در مشهد

مزایا و معایب اسکالپ سر

مزایای اسکالپ سر

  1. جاهای خالی سر پر شده و کم پشتی موها به چشم نمیاید.
  2. می توانند جای زخم و سوختگی پوست سر خود را با این روش بپوشانند.
  3. هیچگونه محدودیت سنی برای انجام این کار وجود ندارد.
  4. هزینه آن مناسب و مقرون به صرفه است.
  5. ماندگاری آن بالاست.
  6. فرآیند ساده ای دارد و به بیهوشی کامل نیازی نیست.
  7. به سرعت می توانید نتیجه کار را روی سر خود مشاهده کنید.

معایب اسکالپ سر

این روش معایبی هم دارد که قبل از انتخاب آن، باید بدانید. از جمله معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش SMP یا اسکالپ سر، یک روش دائمی است. این مورد می‌تواند جزو معایب این روش باشد. چرا که الگوی رویش مو، همواره ثابت می‌ماند و دیگر قابل تغییر نیست. درست مثل تتو، پاک کردن اسکالپ سر نیز با لیزر ممکن است.

قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش، باعث کمرنگ شدن پیگمنتیشن می‌شود. مردانی که اسکالپ سر را انتخاب می‌کنند، برای اینکه از مزایای این روش بهره‌مند شود و ظاهری طبیعی داشته باشند باید همواره موهای خود را خیلی کوتاه نگه دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =