مقالات, خدمات زیبایی

آمبره مو چیست؟

آمبره مو چیست؟

آمبره مو مدلی از رنگ مو محسوب می‌شود که رنگ قسمت ساقه مو بیش از ۴ شماره با رنگ ریشه مو فرق دارد. این تکنیک در سالن زیبایی طرفداران بسیاری دارد.رنگ مو به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. استفاده از طرح، رنگ و مدل‌های مختلفی که در رنگ کردن استفاده می‌شود باعث تنوع رنگ مو خانم‌ها شده است. انتخاب رنگ مو در آمبره به سلیقه افراد و همچنین رنگ پوست و رنگ چشم بستگی دارد. اما با این حال در میان رنگ‌های موجود، آمبره دودی و آمبره یخی جزو رنگ‌های پرطرفدار به حساب می‌آیند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

آمبره مو چیست؟

واژه آمبره (ombré) از زبان فرانسوی گرفته شده است که به معنای سایه‌روشن است. رنگ موی آمبره و تعریف این واژه تغییر رنگ از تیره به روشن یا از روشن به تیره است. رنگ موی آمبره عموماً از ریشه‌های مو تا وسط ساقه مو تیره‌تر است و از وسط ساقه مو به سمت نوک مو به تدریج روشن‌تر می‌شود. آمبره برای خانم‌هایی ایده‌آل است که به دنبال مدلی با نیاز به نگهداری اندک می‌گردند.

برای مطالعه مقاله “معرفی بهترین سالن تخصصی رنگ و لایت مشهد” کلیک فرمایید.

انواع مدل آمبره مو

  1. آمبره مو کلاسیک: آمبره مو کلاسیک، اولین و قدیمی ترین سبک از انواع آمبره است. در این روش، آمبره با رنگ های کلاسیک و رسمی تری انجام می‌شود. آمبره کلاسیک، برای افرادی که به مد و استایل کلاسیک علاقه دارند، ایده آل است.
  2. آمبره مو مدرن: در آمبره موی مدرن، از رنگ های جدید و ترند شده مانند رنگ سال، استفاده میشود. آمبره مدرن، با ترکیب رنگ های متضاد از هم و استفاده از رنگ های گرم مشهور است.
  3. آمبره مو روشن: همانطور که از نام این سبک از انواع آمبره مو مشخص است، در این روش زیبایی مو، از رنگ های روشن و شاد برای رنگ کردن موی سر، استفاده می‌شود. آمبره موی روشن مانند هایلایت مو، یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع آمبره در بین بانوان در ایران است. معمولا در آمبره مو روشن، از رنگ های شاد و روشن مانند نقره ای، طلایی روشن استفاده میشود.
  4. آمبره مو تیره: در آمبره مو تیره، از رنگ های تیره استفاده میشود. این سبک از انواع آمبره، برای کسانی که زمینه رنگ موی آنها، تیره و مشکی است، ایده آل تر بوده و گزینه مناسب برای زیباتر کردن موهایشان است. همچنین کسانی که دچار سفید شدن موی سر شده اند، ایده آل است. در آمبره موی تیره، از رنگ های مانند طوسی تیره، قهوه ای تاریک، زرشکی، استفاده میشود.

برای مطالعه مقاله “سامبره مو چیست؟” کلیک فرمایید.

آمبره مو چیست؟

مزایای رنگ موی آمبره

  1. به مراقبت خاصی احتیاج ندارد: بعد از اجرای هایلایت‌های معمولی و رنگ موهای سراسری، موهایتان به مراقبت بسیاری احتیاج دارند. پس از دوش گرفتن، هنگام رفتن به سر کار یا حتی رفتن به قرار معمولی و دوستانه، باید آنها را سشوار بکشید و حالت دهید تا ظاهر قابل قبولی داشته باشند.
    اما با آمبره کردن موهایتان، دیگر این مشکلات را ندارید. آمبره به خودی خود، حالت و رنگ جذابی به موهایتان هدیه می‌دهد. بیشتر افرادی که این تکنیک را انتخاب کرده‌اند معتقد هستند که آمبره، زیبایی خاصی به موهایشان هدیه داده است. رقص هماهنگ رنگ‌ها در این تکنیک، موهایتان را در هر شرایطی زیبا و چشمگیر جلوه می‌دهد.
  2. میزان آسیب مو را به حداقل می‌رساند: مواد رنگ مو، اغلب حاوی عناصر شیمیایی مانند آمونیاک هستند و آسیب زیادی به مو وارد میکند. به خصوص زمانی که برای رسیدن به رنگ موی دلخواهتان، مجبور به انجام دکلره نیز باشید. در این شرایط، تخلخل کوتیکول موها افزایش می‌یابد و با مشکلاتی از قبیل خشکی، موخوره و بد حالتی مو روبرو می‌شوید. حتی در برخی موارد، ممکن است موهایتان در اثر مواد رنگ و دکلره بسوزند و دچار آسیبی غیر قابل جبران شوند. این مشکل، زمانی حاد می‌شود که علاوه بر ساقه، ریشه مو نیز درگیر شده باشد. اما همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، آمبره ریشه موها را درگیر نمی‌کند. با این اوصاف، آمبره در مقایسه با دیگر تکنیک‌های رنگ مو، کمترین آسیب ممکن را به موهایتان وارد می‌کند.
  3. مقرون به صرفه هستند: فرایند دکلره مو در تکنیک آمبره، اغلب از میانه ساقه موهایتان آغاز می‌شود و بعد از پوش دادن تا انتهای مو ادامه پیدا می‌کند.با این اوصاف، میزان رنگ و مواد استفاده شده در این تکنیک، خیلی کمتر از سایر انواع هایلایت و رنگ مو است.این شاخصه، آمبره را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای رنگ کردن موها تبدیل کرده است.

آمبره مو چیست؟

بهترین سالن زیبایی آمبره مو در مشهد

شما عزیزان میتوانید در بهترین سالن زیبایی در مشهد یعنی سالن زیبایی مستانه، تکنیک آمبره مو را با بهترین و با کیفیت‌ترین مواد و متریال انجام دهید. با انتخاب سالن زیبایی مستانه از نتیجه کار خود لذت خواهید برد. شما زیباجویان عزیز میتوانید قبل از آمبره کردن موهای خود، از متخصصین ما در سالن زیبایی مستانه مشاوره دریافت کنید.

منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =