مقالات, سبک میکاپ

کانتورینگ صورت با میکاپ

کانتورینگ صورت با میکاپ

آرایش و میکاپ یک هنر است که با استفاده از محصولات آرایشی، صورت را زیبا و جذاب‌تر می‌کند. از جمله تکنیک‌های آرایشی محبوب برای تغییر شکل صورت و برجسته سازی ویژگی‌های زیبا، کانتورینگ است. کانتورینگ صورت با میکاپ یک روش آرایشی است که با استفاده از تیره و روشن‌کردن مناطق مختلف صورت، ابعاد و شکل صورت را تغییر می‌دهد. در این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی به بررسی بیشتر در مورد کانتورینگ صورت به کمک میکاپ میپردازیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با کانتور صورت

کانتور صورت، بخش اساسی آرایش محسوب نمی شود اما استفاده از این تکنیک ها، صورت شما را خوش فرم تر می کند. شما با این تکنیک ها می توانید به برجسته شدن لب ها و گونه ها یا زاویه دهی صورت کمک کنید همچنین آرایش چشم‌ها مانند آرایش چشم اسموکی و … در این روش زیباتر دیده می‌شود.

معمولا از کانتور صورت در انواع گریم ها استفاده می شود. از آنجا که یک بخش آرایشی زمانبر محسوب میشود برای انجام امور روزانه گزینه خوبی نمی باشد. هدف اصلی کانتور مخفی کردن یا پررنگ کردن برخی زوایای صورت است. کانتورینگ صورت نیاز به لوازم خاصی ندارد اما هر چه تجهیزات کامل تر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود.

بیشتر بخوانید: هایلایتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

انواع کانتور صورت

کانتور صورت انواع گوناگونی داشته که شامل:

  1. پودری
  2. کرمی
  3. مایع است.

کانتور پودری به منظور بهترین گزینه برای مبتدیان در کانتورینگ شناخته می‌شود. لذا که استفاده از آن در مقایسه با دیگر نوع‌ها ساده‌تر است. برای کانتور پودری، شما به یک برس کانتور و پودرهای کانتوری احتیاج دارید. این نوع روش جهت آرایش روزمره و تازه‌کاران مناسب می‌باشد و موجب ایجاد زوایا و تغییرات ملایم در ظاهر می‌شود.

کانتور کرمی به علت ماندگاری بالاتر و قابلیت مدل‌سازی بیشتر، جهت آرایش‌های حرفه‌ای‌تر مناسب است. برای انجام کانتور کرمی، به پایه‌های کرمی و برس‌های کانتور کرمی نیاز دارید.این نوع روش به شما امکان داده تا ویژگی‌های ظاهر را به نحو دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری تغییر بدهید. ضمنا این نوع کانتور دوام بیشتری دارد و جهت آرایش شبانه و عکاسی گزینه ای مناسب است.

کانتور مایع به علت قابلیت تراکم و اثرگذاری بیشتر در آرایش، برای تخصصی‌ترین نیازها و میکاپ‌ها مناسب می‌باشد. جهت انجام این نوع، به محصولات کانتور مایع و اسفنج آرایشی احتیاج دارید. این روش به شما امکان داده تا با تراکم بیشتری روی چهره عمل نمایید و تغییرات جزئی‌تری را به وجود بیاورید. ضمنا این مدل کانتور برای آرایش عروسی یا رویدادهای ویژه‌تر مناسب می‌باشد.

دقت داشته باشید که انتخاب نوع کانتور به سلیقه شما، نیازهای آرایشی و سطح تجربه شما وابسته است. .

بیشتر بخوانید: کرم پودر چیست ؟

مزایای کانتورینگ صورت

به‌طور کلی، تکنیک کانتور صورت یک ترفند آرایشی قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد زیبایی چهره‌تان را بهبود ببخشید و ظاهری مطلوب‌تر داشته باشید. در ادامه مزایای استفاده از کانتور صورت را برمی‌شمریم:

  1. تأکید بر ویژگی‌های صورت
  2. تغییر شکل چهره مانند لیفت بینی و زاویه سازی صورت با آرایش
  3. مخفی کردن عیوب
  4. ظاهری جوان‌تر و تازه‌تر
  5. آرایش طبیعی
  6. مناسب برای مناسبت‌ها

بیشنر بخوانید: بهترین سالن زیبایی مشهد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سه =