مقالات, آرایش دائم یا نیمه دائم, خدمات زیبایی

بن مژه چیست؟

بن مژه چیست؟

بن مژه جز آرایش های نیمه دائمی محسوب می شود و یک نوع تاتو به حساب می آید. این کار در آرایشگاه های تخصصی انجام می شود.

بن مژه چیست؟

در این روش، مژه‌ها با استفاده از رنگ‌های ویژه کشیده و پرتر می‌شوند تا چشمان حالتی تیره‌تر و برجسته‌تر داشته باشند. هر نقطه رنگی میان مژه‌ها مانند یک مژه طبیعی به نظر می‌رسد، که باعث ایجاد چشمانی جذاب و زیبا می‌شود. این روش، برای افرادی که می‌خواهند چشمان خود را زیبا و جذاب‌تر کنند و از آرایش مداوم خسته شده‌اند، مطلوب است. یکی از مزایای این آرایش، حفظ حالت طبیعی چشم‌هاست، به همین دلیل انتخاب این روش برای آرایش چشمان بسیار محبوب است.

بیشتر بخوانید: شیدینگ لب👄 چیست؟

بن مژه چیست؟

فرق بن مژه و خط چشم

بن‌مژه دقیقا روی ریشه مژه کشیده می‌شود، اما اگر این فاصله از مژه کمی دورتر و روی پلک چشم اجرا شود به خط چشم تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن زیبایی میکروبلیدینگ در مشهد

انواع مدل بن مژه

تاتو بن مژه چشم در انواع مدل­ها انجام می­شود که در این بخش به برخی از آن­ها اشاره می‌کنیم.

  1. بن مژه پلک پایین: در آرایش روزانه، برخی خانم‌ها از بن مژه پلک پایین برای جلوگیری از نیاز مداوم به کشیدن مداد چشم زیر چشم استفاده می‌کنند. این روش، رنگ را در ریشه مژه پایین تزریق می‌کند و باعث طبیعی‌تر دیده‌شدن چشم‌ها می‌شود.
  2. بن مژه پلک بالا: بن مژه پلک بالا، که روی پلک بالایی انجام می‌شود، رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع تاتو در ناحیه چشمان است. خطی ظریف و مماس با مژه برای افزایش گیرایی چشمان شما ترسیم می‌شود. این خط زیبا از گوشه چشم آغاز می‌شود و تا انتهای چشم ادامه دارد.
  3. بن مژه دنباله دار: این تکنیک جذاب، ظریف و جالب برای تغییر حالت چشم‌ها به کار می­رود. با افزودن دنباله‌ای ظریف به انتهای چشم، کشیدگی و زیبایی آنها به اوج می‌رسد. مدل‌های متنوعی از بن مژه دنباله‌دار وجود دارد که طرفداران زیادی به خود جلب کرده‌ است.
  4. بن مژه طبیعی: در روش طبیعی، تکنسین با استفاده از رنگدانه‌های طبیعی، بن مژه‌ها را در امتداد خط مژه‌ها تزریق می‌کند تا ظاهری بی‌نظیر و جذاب ایجاد کند، بدون اینکه حالت چشمان را تغییر دهد.

بن مژه چیست؟

مراقبت های بعد از بن مژه

قبل از شروع تاتو بن مژه چشم، باید مراقبت‌های خاصی را رعایت کنید تا از نتیجه‌ مطلوب برخوردار شوید. در ادامه به نکاتی که حتما باید به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

  1. حداقل یک ماه قبل از تاتو: از تزریق بوتاکس خودداری کنید تا عضلات صورت کاملا آماده باشند.
  2. دو هفته قبل: فعالیت­هایی مثل رنگ‌کردن مژه‌ها، آفتاب‌گرفتن و سولاریوم را انجام ندهید تا پوست و مژه‌ها به خوبی آماده‌ تاتو شوند.
  3. یک هفته قبل: اکستنشن مژه‌ها را ریموو کنید و از لایه‌برداری و میکرودرم قبل از تاتو خودداری کنید.
  4. سه روز قبل: از قرارگرفتن در معرض اشعه‌ فرابنفش خودداری کنید تا پوست حساس چشم‌ها، آماده‌ باشد.
  5. دو روز قبل: به جز در مواردی که با پزشک مشورت کرده‌اید، از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، نیاسین و ویتامین E خودداری کنید.
  6. یک روز قبل: مصرف الکل و مشتقات کافئینی را محدود کنید.
  7. در روز جلسه: حمام کنید و محل تاتو را خشک نگه دارید و از هرگونه فعالیتی که منجر به تعریق می­شود، خودداری کنید تا تاتو به خوبی روی پوست بنشیند و دوام داشته باشد.
  8. اگر در دوره‌ عادت ماهانه هستید، بهتر است انجام تاتو را به زمانی دیگر موکول کنید؛ زیرا در این زمان درد تاتو بیشتر خواهد بود و رنگ‌پذیری کمتر است.
  9. اگر سابقه‌ای از آلرژی دارید، قبل از انجام تاتو از قرص سیتریزین استفاده کنید تا عوارض آلرژیکی احتمالی کاهش یابد.

با رعایت این مراقبت‌ها، می‌توانید تجربه‌ مطمئن‌تر و بهتری از بن مژه چشم خود داشته باشید و نتیجه‌ای کاملا متفاوت و جذاب را به دست آورید.

آموزش میکروبلیدینگ ابرو در آکادمی بین المللی مستانه خسروی در مشهد

دوره آموزش میکروبلیدینگ یکی از مهیج ترین دوره های خدمات زیبایی ابرو می باشد. همانطور که میدانید امروزه میزان طرفداران میکروبلیدینگ از زیبایی افزایش قابل توجهی داشته اند و در تمامی آرایشگاه های کشور متقاضی دارند. آموزش میکروبلیدینگ در بهترین مرکز حرفه ای و تخصصی آموزش میکرو در مشهد با جدیدترین روش های روز دنیا صورت میگیرد. از این رو می توان مطمئن بود که با یک دوره آموزشی جامع و کامل با مدرک بین المللی میکروبلیدینگ در آکادمی تخصصی مستانه خسروی می توان به تمامی فنون و اصول لازم دوره تخصصی میکروبلیدینگ دست پیدا کرد و به کار کردن پرداخت. در دوره آموزش میکروبیلدینگ مستانه خسروی به شما روند کامل طراحی خطوط ظریف و طبیعی مانند ابرو آموزش داده می شود. اموزش میکروبلیدینگ به خصوص هر دو جنبه مباحث تئوری میکروبلیدینگ و کار عملی در این مجموعه در بالاترین سطح و کیفیت ارائه می شوند. آموزش میکرو ابرو در بهترین آموزشگاه میکروبلیدینگ در مشهد باید بتواند افراد زیادی را به بازار کار حرفه ای معرفی کند. این کاری است که در آکادمی بین المللی مستانه خسروی انجام می شود.

برای آگاهی بیشتر از این دوره آموزشی کلیک فرمایید.

برای ثبت نام در این دوره آموزشی کلیک فرمایید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =