مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

لاک ناخن چیست؟ انواع آن

لاک ناخن چیست؟ انواع آن

قدمت لاک ناخن به هزاران سال پیش از میلاد بر می گردد به طوریکه در سرزمین هایی مانند چین و مصر ناخن های خود را با رنگ های طبیعی مانند گیاه حنا، ترکیب صمغ عربی، ژلاتین، تخم مرغ و موم زنبور عسل رنگ می کردند. امروزه لاک ناخن نوعی ماده شیمیایی است که برای زیبایی به ناخن های پا یا دست زده می شود که گاهی نقش محافظت کننده نیز دارد. در این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی به بررسی بیشتر در مورد انواع لاک ناخن میپردازیم با ما همراه باشید.

انواع لاک ناخن را بیشتر بشناسید

اگر بخواهیم به بررسی انواع لاک ناخن بپردازیم می‌توانیم به انواع لاک مات، اکلیلی، براق، آیینه‌ای، کروم، ژلی، نئون، صدفی، ترک، مغناطیسی، مخملی و شنی اشاره کنیم.

1.لاک ناخن مات: این لاک ناخن دارای رنگ‌های متنوع و زیبایی است و وقتی روی ناخن قرار می‌گیرد حالت گچی و غیر براق دارد.

2.لاک ناخن اکلیلی: این لاک ناخن دارای زرق و برق زیادی است و بیشتر در مراسمی مانند عروسی، جشن‌های تولد و مراسم ها به کار می‌رود.

3.لاک ناخن کروم یا متالیک: اگر علاقه مند به لاک های پر زرق و برق هستید می‌توانید از لاک کروم یا متالیک استفاده کنید. این مدل لاک‌ها بسیار براق هستند. این نسل جدید لاک ناخن را میتوان لاک های آینه ای یا کروم دانست که باعث میشوند ناخن های شما مانند آینه بدرخشند, این مدل لاک های ناخن حالت فلزی و براقی دارند که جذابیت خاصی به دستان خانم ها میبخشند.

4.لاک ناخن مغناطیسی: لاک ناخن مغناطیسی نیز از آن مدل‌هایی است که بسیار طرفدار دارد. پس از این که لاک مگنتیک را روی ناخن میزنید، میتوانید از طریق آهنربای کوچکی که معمولا در سرپوش شیشه لاک قرار دارد، روی لاک‌تان موج‌های ریز و اشکال خلاقانه درست کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن کاشت ناخن در مشهد

لاک ناخن چیست؟ انواع آن

5.لاک ناخن ژلی (ژلیش): ژلیش از انواع طراحی ناخن است که اخیرا خیلی پرطرفدار شده است. این نوع لاک ناخن دارای انواع زیادی می باشد. بعلاوه، در میان بانوان دارای طرفداران زیادی می باشد که ماندگاری و دوام زیاد علت آن می باشد. زدن این لاک به تبحر بالایی نیاز خواهد داشت و باید نزد ناخن کار و به سالن زیبایی مراجعه فرمایید.

6.لاک ناخن صدفی: اشخاصی که به استفاده از لاک ناخن جیغ یا پر زرق و برق تمایلی ندارند، لاک ناخن صدفی می توانند بکار ببرند. شما نیز اگر زیاد اهل لاک‌های پر زرق و برق که جلب توجه میکنند نیستید، پیشنهاد میکنیم از انواع لاک ناخن صدفی استفاده کنید. این مدل از لاک همانند لاک کرم رنگ بوده و مناسب برای خانم‌هایی است که تیپ سنگین و با وقار را می‌پسندند.

7.لاک ناخن نئون: لاک‌های نئون بسیار خوش رنگ و لعاب هستند و حسابی جلب توجه میکنند. اگر از لاک‌های عادی خسته شده‌اید، پیشنهاد میکنیم لاک نئون را انتخاب کنید. این مدل لاک در چندین سال قبل هم مد شده بود در حال حاضر دوباره راه خود را به دنیای مد و فشن باز کرده است. این نمونه از لاک‌ها مخصوص کسانی است که طیف رنگی شاد را می‌پسندند. بیشتر طرفداران این نوع لاک خانم‌های جوانی هستند که تیپ‌های اسپرت و فشن می‌زنند و به شیک بودن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

8.لاک ناخن ترک: یکی از انواع لاک ناخن که می‌تواند ظاهر متفاوتی به دستان شما بدهد لاک ناخن ترک است که وقتی خشک شود کاملا طرح ترکدار آن روی ناخن مشاهده می‌شود. این لاک ناخن، براق نیست و به دلیل ایجاد فضاهای خالی روی ناخن، دست شما را باز می‌گذارد تا این ترک‌ها را با رنگ دیگری پر کنید.

9.لاک ناخن مخملی: لاک ناخن مخملی خیلی متنوع و شاد می باشد. تنها باید لاک ناخن مخملی را مثل لاک عادی روی ناخن ها بزنید تا پرزهای جنس مخملی آن روی آن ها بنشیند. نگهداری و مراقبت از این نمونه سخت و دشوار می‌باشد، به همین خاطر کمتر مورد استقبال واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: راه های تقویت ناخن

لاک ناخن چیست؟ انواع آن

10.لاک هولوگرافیک: لاک ناخن هولوگرافیک از سری لاکهای براق و تقریبا اکلیلی است. بهترین گزینه برای مهمانیهای شب و عصر میباشد و رنگهای تیره آن بسیار شیک و زیبا میباشد.

11.لاک ناخن شنی: این مدل از لاک ناخن پس از استفاده، به شکل پیکسل‌های گلوله‌ای بر روی ناخن می نشیند. نمای نهایی این محصول مانند شن‌های ریزی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و جلوه فانتزی رقم می‌زنند.

این محصول به علت اینکه اشکال هندسی دارد، بیشتر برای سنین کم استفاده می‌شود. نکته دیگری که در این نمونه لاک وجود دارد این است که طول عمر و دوام این محصول نسبت به انواع دیگر، کوتاه مدت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مدل ناخن مناسب با دست هایتان را انتخاب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =