مقالات, شناخت انواع لوازم آرایشی

ریمل چیست؟ انواع ریمل

ریمل چیست؟ انواع ریمل

ریمل یکی از لوازم آرایشی محبوب و پرکاربرد می‌باشد که استفاده از آن بسیار راحت بوده و حتی افراد مبتدی هم می‌توانند آن را در میکاپ خود به کار ببرند. ریمل‌ها با بافت‌ها، فرمول‌ها، شکل‌ها و سایزهای مختلفی عرضه شده‌اند و صنعت لوازم آرایشی را متحول کرده‌اند. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی مستانه خسروی به بررسی بیشتر در مورد این لوازم آرایشی پرطرفدار خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

ریمل چیست؟

انواع ریمل ها مانند یک روکش عمل می کنند و باعث می شوند مژه ها پررنگ تر شوند. زیرا معمولا مژه ها کم پشت و کم رنگ هستند، بنابراین با استفاده از ریمل، مژه ها حجیم و پررنگ خواهند شد. به کمک ریمل می توانید آرایش چشم های خود را کامل کنید و به این ترتیب آن ها را زیباتر نمایید. اما برای زیبا و جذاب شدن مژه ها باید از ریمل های مناسب استفاده کنید. زیرا مژه ها شکل و حالت متفاوتی دارند، مثلا بعضی ها کوتاه و پرپشت و یا بعضی دیگر کم پشت اما بلند هستند. بنابراین همه افراد نمی توانند از یک نوع ریمل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن مژه👁️👁️

ریمل چیست؟ انواع ریمل

انواع ریمل‌ها ازنظر ساختار مواد

پیش از خرید انواع ریمل، آشنایی و شناخت کامل از محصول، در انتخاب شما بی‌تأثیر نخواهد بود. به‌طورکلی، ریمل‌ها ازلحاظ ساختار ماده، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. ریمل کرمی: در حقیقت این نوع از ریمل، مناسب افرادی است که مژه‌های نازک و یا پراکنده دارند. زیرا ریمل‌های کرمی، باعث حجیم شدن مژه و عمق بخشیدن به چشم می‌شوند. این ریمل‌ها ممکن است به‌ سادگی اطراف چشم شما را لکه‌دار کنند. بنابراین باید در حین استفاده از آن، دقت به خرج دهید.
  2. ریمل پودری: شاید این نوع از ریمل، طرفداران خیلی زیادی نداشته باشد. چراکه برای استفاده از ریمل پودری، باید ابتدا چند قطره آب در آن بریزید، و با استفاده از فرچه ریمل یا قلم به مژه‌هایتان بزنید. این کار نتیجهٔ مطلوبی را برای مصرف‌کنندگان ندارد. به همین منظور ریمل‌های پودری، زیاد رایج نیستند.
  3. ریمل مایع: ریمل مایع، از پرطرفدارترین مدل ریمل‌ها هستند که به‌راحتی یافت می‌شوند. این ریمل‌ها بیشتر مناسب افرادی با مژه‌های فر میباشد.

انواع ریمل‌ها ازنظر کارکرد

  1. ریمل بلند کننده: آن دسته از خانوم هایی که دارای مژه‌های کوتاه هستند، می‌توانند از ریمل‌های بلند کننده برای بلندتر به نظر رسیدن مژه‌های خود استفاده نمایند. در ساختار این دسته از ریمل‌ها، مجموعه از الیاف‌های مصنوعی وجود دارد که می‌توانند بر روی مژه قرار بگیرند و باعث بلندتر به نظر رسیدن آن‌ها شوند.
  2. ریمل حجم دهنده: ریمل‌های حجم دهنده عموماً دارای مواد غلیظ‌تری می‌باشند. هدف اصلی این دسته از ریمل، پرپشت نشان دادن مژه‌ها می‌باشد. معمولاً در ترکیبات این ریمل‌ها می‌توان انواع موم‌های بی‌خطر یا پلیمرهای سیلیکون را مشاهده کرد. اگر جز خانوم هایی هستید که مژه‌های نازکی دارید و یا اینکه مژه های شما کم‌پشت می‌باشد، این مدل ریمل برای شما مناسب‌تر است. معمولاً برس این ریمل‌ها بسیار حجیم هستند.
  3. ریمل جداکننده: ریمل جداکننده جزو پرفروش‌ترین انواع ریمل است. در این نوع از ریمل درواقع چندین ویژگی سایر انواع ریمل با یکدیگر ترکیب‌شده است. به‌عبارت‌دیگر در انواع جداکننده، با استفاده از برس های پرپشت مقدار زیادی از مواد ریمل بر روی مژه‌ها قرار می‌گیرد و آنان را از یکدیگر جدا می‌کند. عموماً این طبقه به‌صورت ضد آب بوده و ظاهر خواستنی به چشم‌ها می‌بخشد. پیشنهاد ما به شما خرید این دسته ریمل‌هاست.
  4. ریمل ضد آب: ریمل ضد آب می‌تواند در برابر قرارگیری در معرض آب و یا عرق کردن از خودش مقاومت نشان دهد و باعث ریختن مواد و سیاه شدن زیر چشم نشود. برای ساخت این ریمل، از بعضی روغن‌های بی‌خطر و موم مخصوص استفاده می‌کنند. آن دسته از خانوم هایی که بسیار عرق می‌نمایند و یا اینکه مایل هستند در مکان‌هایی همچون استخر نیز از ریمل چشم استفاده‌کننده، می‌توانند بدون نگرانی از این دسته بهره ببرند.
  5. ریمل تقویت‌کننده: همانگونه که از نام این ریمل‌ها پیداست،‌ریمل‌های تقویت‌کننده علاوه بر اینکه می‌توان هرکدام از خاصیت‌های حجم دهندگی و بلندتر شدن مژه را برای آن‌ها انتظار داشت، در ساختار آنان از مواد تقویتی استفاده‌شده است که باعث تقویت مژه می‌شود و از ریزش مژه‌های شما جلوگیری می‌کند. این دسته برای افزایش رشد طبیعی مژه نیز گزینه خوبی به شمار می‌آیند تا برای شما مژه‌های طبیعی و بلند را به ارمغان بیاورد.
  6. ریمل فر کننده: ریمل‌های فر کننده، همان‌گونه که از نام آن‌ها پیداست برای فر کردن و یا به‌عبارت‌دیگر، حالت دادن به مژه استفاده می‌شوند. برای ساخت این دسته، از پلیمر و رزین استفاده‌شده است که می‌توانند باعث ثبات و دوام مژه‌ها شوند. بعضی افراد دارای مژه‌های بی‌حالت و صاف و تیز هستند، برای این موارد، خرید ریمل فر کننده گزینه خوبی برای آرایش و میکاپ روزانه محسوب می‌شود.
  7. ریمل دو سر: ریمل دوسر همان‌طور که از اسم آن پیداست دارای دو ویژگی مختلف می‌باشد، در حقیقت شما با خرید ریمل دوسر دو ریمل را در یک ریمل دارید که همین ویژگی باعث شده این ریمل بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.
  8. ریمل اکلیلی: ریمل اکلیلی همانطور که از اسمش پیداست یک شاین زیبا و پر زرق و برقی دارد که بیشتر برای جشن ها و مهمانی ها مناسب می‌باشد. این محصول در انواع رنگ در بازار موجود می‌باشد. فقط به نحوه ی استفاده از ریمل اکلیلی دقت کنید که به خوبی روی همه مژه ها پخش شود و یک جا جمع نشود.
  9. ریمل‌های رنگی: ریمل های رنگی در رنگ های مختلفی در بازار عرضه میشود و برای زمان هایی که میخواهید یک میکاپ خاص تری نسبت به همیشه داشته باشید بسیار مناسب میباشد. فقط به این نکته توجه داشته باشید زمان استفاده از ریمل های رنگی مژه های پایین را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: بررسی و انتخاب مژه مناسب با فرم چشم ها

ریمل چیست؟ انواع ریمل

انواع ریمل‌ها ازنظر مواد تشکیل‌دهنده

  1. ریمل آبرسان: خرید ریمل‌های آبرسان را به خانوم های خوش‌سلیقه پیشنهاد می‌کنیم زیرا این دسته از ریمل‌ها با توجه به فرمولاسیونی که دارند برای افرادی که مژه‌های شکننده دارند بسیار مناسب می‌باشد، زیرا این دسته از ریمل‌ها رطوبت موردنیاز مژه‌های شمارا به‌خوبی تأمین می‌کنند.
  2. ریمل فاقد چربی: اگر می‌خواهید که ریملتان در تمام‌روز روی مژه‌هایتان باقی بماند، باید ریمل مناسب پوست چرب یعنی ریمل‌های فاقد چربی را پیدا کنید زیرا این‌گونه ریمل‌ها فاقد چربی هستند و درنتیجه با چربی مژه‌های شما ترکیب نشده و زیر چشم شما نمی‌ریزد.
  3. ریمل ویتامینه: مژه‌ها برای تحمل ساعت‌ها مواد شیمیایی به آب‌رسانی و مراقبت نیاز دارند؛ بنابراین پیشنهاد نخست ما انتخاب ریملی است که در مدت استفاده از آن مژه‌ها را ویتامینه و سلامت آن را تضمین کند. ریمل‌های ویتامینه به همین منظور تولیدشده‌اند.
  4. ریمل ضد حساسیت: ریمل می‌تواند یک مشکل اساسی برای هرکسی که حساسیت چشمی دارد، باشد. اما اگر محصول مناسبی یعنی ریمل‌های ضد حساسیت را انتخاب کنید می‌توانید به‌طور منظم و بدون هیچ مشکلی ریمل بزنید. برای محافظت از مژه‌های خود به دنبال ریمل‌های مخصوص چشم‌های حساس باشید. این نوع ریمل احتمالاً برچسب ریمل مخصوص برای چشم‌های حساس را خواهد داشت. انواع ریمل‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید دربرگیرنده ریمل‌های طبیعی، ارگانیک یا ریمل‌های فاقد پارابن است.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن زیبایی اکستنشن مژه مشهد

انواع ریمل ازنظر برس

  1. برس های ضخیم و پرپشت
  2. برس های نازک و منحنی
  3. برس های بلند و نازک

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 18 =